همدان؛

ورزش در سبد اشتغال کارمندان

معاون اداره ورزش و جوانان همدان گفت: انتظار داریم براساس طرح توسعه سند ورزش همگانی، کارمندان به عنوان یکی از قشرهای مهم جامعه نیز مورد توجه جدی قرار بگیرند.

ورزش در سبد اشتغال کارمندان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی ضمیری کامل در نشست جلسه شورای ورزش همگانی گفت :علاوه بر اجرای رقابت های ورزشی کارمندان نیاز است در راستای برگزاری ورزش صبحگاهی در دستگاه های اجرایی استان همدان قبل از شروع رسمی کار اقدام شود.

وی بیان کرد: برگزاری 46 همایش بزرگ در راستای تحقق توسعه سند ورزش همگانی درسال آینده نیز در دستور کار است که انتظار می رود دستگاه های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.

وی خواستار واگذاری سالن های ورزشی سایر ارگان ها برای فعالیت ورزش صبحگاهی شد و افزود: از نهادهای دولتی درخواست می شود تا سالن های ورزشی خود را در ساعات ابتدایی صبح برای فعالیت ورزش صبحگاهی آقایان و بانوان به صورت رایگان واگذار کنند.

ضمیری افزود: براساس برنامه ریزی اجرایی، هم اینک سالن های ورزشی دستگاه ورزش و جوانان استان همدان در 2 بخش مجزا ویژه آقایان و بانوان به صورت رایگان ارایه می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 23 درصد از جمعیت این استان فعالیت ورزشی دارند، گفت: فعالیت ورزشکاران همگانی همدان بالاتر از میانگین کشوری است اما با این وجود تا رسیدن به استانداردهای بین المللی فاصله است.

هادی سبزواری در شورای ورزش همگانی استان همدان با تمجید از همکاری خوب دستگاه ورزش استان همدان در واگذاری سالن های ورزشی در ساعات ابتدای صبح برای بانوان و آقایان گفت: انتظار می رود در سطح شهرستان ها نیز این مشارکت از سوی سایر دستگاه های اجرایی به حداکثر برسد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 150 ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح استان همدان فعال است و تمامی فضاهای زیرمجموعه دستگاه ورزش و جوانان این استان از ساعت 6 الی 9 صبح برای استفاده عمومی ورزشکاران صبحگاهی و همگانی رایگان ارایه می شود.

سبزواری افزود: هم اکنون 450 هزار نفر به صورت مشارکتی و غیرسازمان یافته در برنامه های متنوع ورزش های همگانی همدان فعالیت می کنند که براساس میانگین کشوری و تعداد جمعیت کل این استان آمار مناسب است.

وی افزود: در راستای تحقق سند توسعه ورزش همگانی که باید تا سال 1404 نیمی از جمعیت هر استان به جذب ورزش شوند گفت: همدان تاکنون از وضعیت خوبی برخورار بوده اما برای رسیدن به هدف تعیین شده نیاز به توجه ویژه مسئولان به ویژه فرمانداران شهرستان ها داریم.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.