در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیامدهای افزایش قیمت کاغذ از نگاه یک مدیر انتشارات

افزایش قیمت کاغذ به طور مداوم می تواند سبب شود مردم از کتاب‌های درسی‌شان نیز دلزده شوند.

احمد دولت‌آبادی، مدیر مسئول انتشارات نگارتابان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت نشر کشور، گفت: به طور قطع با این اوضاعی که نشر کشور دارد و سرانه مطالعه ما به سه دقیقه می‌رسد و در این زمینه از دنیا عقب هستیم. افزایش قیمت نیز سبب شده مردم از کتاب فاصله بگیرد. افزایش قیمت کاغذ به طور مداوم می‌تواند سبب شود مردم از کتاب‌های درسی‌شان نیز دلزده شوند هرچند ناچار هستند کتاب‌های درسی‌شان را تهیه کنند.

وی افزود: در کشور ایتالیا کتاب‌هایی را که در طول سال تحصیلی خوانده می‌شود به مدرسه برمی‌گردانند و دانش‌آموزان سال بعد نیز از آن کتاب استفاده می‌کنند در کشور ما نیز باید همین فرهنگ جا بیفتد. متاسفانه در کشور ما کتاب‌هایی که خوانده می‌شود در نهایت خمیر می شود و خمیر کردن کاغذمان بیش از اندازه است. 
 
مدیر مسئول انتشارات نگارتابان در خصوص کتاب‌های ‌دانشگاهی بیان کرد: هنگامی که یک کتاب درسی یا دانشگاهی است، خمیر می‌شود. متاسفانه در کشور ما کتاب‌های نو استفاده می‌شود و این فرهنگ جا نیفتاده است که کتاب را برگردانند. در این بین به طور قطع افزایش مداوم قیمت کاغذ سبب می‌شود تولید ناشران کاهش پیدا کند. 

دولت آبادی ادامه داد: هنگامی که مطالعه مردم کم باشد، ناشر نیز کتاب کمتری تولید می کند. با همین قیمت کنونی هم مردم زیاد از کتاب استقبال نمی‌کنند. یکی از نویسندگانی که کتابش را منتشر کرده بودم، به من می‌گفت قیمت پشت جلد کتابش برای دانشجویش که بخواهد آن را تهیه کند نیز زیاد است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار