پرواز را به خاطر بسپار؛

چالش مانکن رحمتی و بیرانوند روی اعصاب هواداران

یکی از مشکلات اساسی دروازه بانان ایرانی در تیم های فوتبال باشگاهی و ملی، خروج های نا موفق یا به اصطلاح ترس از خروج است.

چالش مانکن رحمتی و بیرانوند روی اعصاب هوادارانبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نقطه ضعف در ورزشکاران حرفه ای موضوع عجیبی نیست. خیلی از ورزشکاران نقطه ضعفی دارند که حریفان با شناخت آن می توانند به آنها ضربه بزنند اما ورزشکاری موفق تر است که بتواند نقاط ضعف خود را به حداقل برساند یا آن را بر طرف کند.

مدتهاست از ضعف سید مهدی رحمتی روی ارسال ها و خروج از دروازه صحبت می شود و این ضعف دروازه بان استقلال، حداقل بین تیم ها و مربیان ایرانی بر کسی پوشیده نیست اما رحمتی هنوز نتوانسته ضعف خود را بر طرف کند و به نظر می رسد تلاشی هم برای جبران این ضعف ندارد.

آبی پوشان در این فصل بیشتر از هر چیز روی ارسال از کناره ها به خصوص در بازی های حساس فصل گل دریافت کرده اند. در بازی نخست این تیم در آسیا مقابل الاهلی امارات که به شکست 2 بر یک آبی پوشان انجامید ، آنها روی ارسال از جناحین دو گل دریافت کردند و بازی را واگذار کردند. روی گل‌اول،  مهدی رحمتی با وجود فرود توپ در محوطه شش قدم باز هم خروج نکرد و اجازه داد فشار حریف، مدافع جوان تیمش را وادار به اشتباه کند. قبل از این گل،  2 ارسال قبلی بازیکنان الاهلی هم فقط با نگاه کردن رحمتی همراه بود و اگر پادوانی یا رابسون توپ‌ها را دفع نمی کردند، هر ارسالی می‌توانست تبدیل به یک موقعیت جدی روی دروازه استقلال شود.

ارسال به تیر دو یا نقطه کور رابسون و پادوانی، تاکتیک موثر الاهلی برای فشار و گلزنی به استقلال بود. روشی که آن‌ها با حساب کردن روی ضعف رحمتی، از آن استفاده کردند و موفق هم بودند. به نظر می رسید که الاهلی به خوبی بازی های استقلال در لیگ داخلی را آنالیز کرده بود زیرا بیشتر گل های استقلال در لیگ نیز روی همین نقطه ضعف رحمتی که حالا نقطه ضعف کل تیم شده است، وارد دروازه شده بود.

استقلال در بازی های حساس لیگ نیز روی ارسال از جناحین دروازه اش باز شده است. در بازی با تراکتور که بازی مهمی برای شاگردان منصوریان محسوب می شد رحمتی روی گل اول تراکتور می توانست از دروازه بیرون بیاید و توپی که در محوطه 6 قدم بود را دفع کند اما تردید همیشگی او در خروج هنگام ارسال ها باعث شد تا فرزاد حاتمی کار سختی برای باز کردن دروازه استقلال نداشته باشد. در بازی با نفت که منجر به حذف استقلال در جام حذفی شد رحمتی با وجود عملکرد عالی در طول مسابقه باز روی ضعف همیشگی اش گل خورد. وی نتوانست روی گل‌های دوم و سوم تیم حریف واکنش مناسب نشان بدهد و این موضوع بارها در بازی های مختلف لیگ تکرار شده است.

رحمتی با وجود تمام شایستگی هایی که دارد اما روی ارسال ها، کاری جز چالش مانکن انجام نمی دهد. ضعف مفرط کاپیتان استقلال مربیانی چون امیر قلعه نویی، پرویز مظلومی و حتی علیرضا منصوریان را بارها در لبه تیغ قرار داده و به نظر می رسد زمان پرواز کاپیتان آبی ها فرا رسیده است.

البته تیم پرسپولیس نیز در بازی با الهلال روی همین مشکل گل خورد. در ارسال ضربه کرنر و نگاه های بیرانوند ادواردوی برزیلی دروازه سرخپوشان را باز کرد. با این حال بیرانود برخلاف رحمتی زمان برطرف کردن نقظه ضعفش را دارد. بیرانوند جوان است و فرصت آموختن پرواز را دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
واقعا سید مهدی توی چالش مانکن عالیه داداش جهل سالته پس فوتبال کلاغ اسیابا اون منصور کجلتون فقط تام نام پرسپولیس و بست بای کیسه ها
۲۰:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
سوتی های فوتبالی هم گذاشته شود
آخرین اخبار