گزافه‌گویی‌های سخنگوی اردوغان: ایران باید در محاسباتش در جهان بازنگری کند/ نظام سوریه را به رسمیت نمی‌شناسیم

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت آنکارا خواهان تشدید تنش با ایران نیست.

سخنگوی اردوغان: ایران باید در محاسباتش در جهان بازنگری کند!
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: خواهان تشدید تنش با ایران نیستیم اما این کشور باید در محاسباتش در جهان بازنگری کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه مدعی شد: ایران می گوید به دعوت نظام بشار اسد وارد سوریه شده است اما ما اصلا نظامی که صدها هزار نفر از ملت خود را کشته است، به رسمیت نمی شناسیم و بسیاری از کشورها هم موافق دیدگاه ما هستند. 

کالین ادعا کرد: ایران کشور همسایه است و روابط ما با آن اهمیت دارد، اما دولت ایران تلاش می کند خارج از مرزهای این کشور نفوذ پیدا کند، همانطور که در سوریه و عراق شاهد آن بودیم. ایران باید قدردان موضع گیری ما و تلاش هایمان در مبارزه با تروریسم باشد. 

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت مقدمات نشست رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ روسای جمهور ترکیه و آمریکا در ماه مه درحال آماده سازی است.

وی ادامه داد: نیروهای گروه یگان های مدافع خلق کُرد سوریه همچنان در شهر منبج حضور دارند.

ابراهیم کالین اعلام کرد به دست گرفتن کنترل شهر الباب سوریه عاملی مهم در ریشه کن کردن گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در رقه است.

سخنگوی اردوغان اضافه کرد: از اتحادیه اروپا انتظار داریم تا به وعده هایش درباره حذف روادید برای سفر شهروندان ترکیه ای عمل کند. گفتگوها با اتحادیه اروپا در این باره ادامه دارد. اقدامات دولت آلمان را ضد مؤسسه دی تی پی که به امور ترکیه ایهای مقیم آلمان رسیدگی می کند، غیرقابل قبول می دانیم. این در حالی است که دولت آلمان از فعالیت گروه های تروریستی چشم پوشی می کند و مانع فعالیت آنها نمی شود. آلمان شاهد حمله به ترکیه ای ها و بیگانگان به صورت گسترده است، این در حالی است که ترکیه ای ها دهها سال است در آلمان زندگی می کنند.

کالین افزود: برای تولید سامانه های دفاعی در داخل کشور تلاش می کنیم و حفظ حاکمیت ملی، امنیت و ثبات کشور اولویت ماست. اقدام ترکیه در خرید سامانه موشکی اس چهارصد از روسیه با حضور ما در ناتو تناقضی ندارد و بسیاری از اعضای ناتو این موشک ها را در اختیار دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۲۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
اینا هر وقت یه جنس خوبی میزنن//شروع میکنن پرت پلا میگن
آخرین اخبار