کرمانشاه؛

آمادگی کرمانشاه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات

فرماندار کرمانشاه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل‌الله رنجبرگفت: درخواست برگزاری الکترونیکی انتخابات را داده‌ایم و در صورت مثبت بودن نظر ستاد فناوری انتخابات کشور و در اختیار قرار دادن دستگاه‌های لازم، نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیکی اقدام خواهد شد.
وی افزود: برگزاری انتخابات الکترونیکی نقش مهمی در تسریع روند اعلام نتایج انتخابات خواهد داشت.
فرماندار کرمانشاه ادامه داد: امیدواریم این دوره از انتخابات در شهرستان کرمانشاه به صورت الکترونیکی برگزار شود. در غیراینصورت نیز با استفاده از دستگاه‌های احراز هویت بدون فوت وقت مراحل تجمیع و بازبینی مجدد و اعلام نتایج صورت خواهد گرفت.
وی سپس با اشاره به استفاده از دستگاه‌های احراز هویت در انتخابات گذشته در شهرستان کرمانشاه، افزود: استفاده از این دستگاه‌های بارکدخوان دار سبب شد تا امکان هرنوع رای تکراری، رای دادن با شناسنامه مخدوش و یا رای دادن با شناسنامه افراد فوت شده وجود نداشته باشد که همین امر خواهد توانست نقش مهمی در برگزاری سالم‌تر انتخابات داشته باشد.
رنجبر در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت 13 کمیته اجرایی در شهرستان کرمانشاه از چند ماه گذشته اظهار کرد: مقدمات برگزاری یک انتخابات سالم و قانونمند در شهرستان کرمانشاه در حال انجام است.
فرماندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه مصمم به برگزاری یک انتخابات قانونمند و سالم و در کمال امنیت در شهرستان کرمانشاه هستیم، افزود: با هر نوع قانون شکنی متخلفان برخورد خواهد شد.
وی به کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان کرمانشاه برای هرگونه تعرض و شعارنویسی به ساختمان‌ها و اماکن اخطار شدید داد و افزود: هریک از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان کرمانشاه که قانون شکنی کنند، بدون هیچ اغماضی برای برخورد لازم به دادستانی معرفی خواهند شد.
فرماندار کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند، از افرادی که قصد کاندیداتوری در این دوره را دارند خواست تا از هم اکنون نسبت به تهیه گواهی عدم سوء پیشینه خود با مراجعه به دفاتر پلیس+ 10 اقدام کنند.
رنجبر در ادامه با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 652 شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده بود، افزود: در این دوره از انتخابات احتمالا تعداد شعب اخذ رای بیشتری خواهیم  داشت.
رنجبر سپس با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی مربوط به انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از 25 اسفند ماه امسال تشکیل خواهند شد، افزود: هیئت‌های اجرایی مربوط به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز از فروردین ماه سال آینده تشکیل خواهند شد.
وی در ادامه با اشاره به پرداخت حق الزحمه عوامل اجرایی انتخابات گذشته افزود: تمامی حق الزحمه‌ها بجز حق الزحمه نزدیک به 550 نفر که مشکل کد ملی و شماره حساب داشته اند پرداخت شده که پرداخت حق الزحمه این افراد نیز در دست پرداخت است.
وحید شریفی رئیس کمیته فناوری و ثبت نام انتخابات شهرستان کرمانشاه نیز گفت: 10 هزار نفر عوامل اجرایی این دوره از انتخابات در شهرستان کرمانشاه خواهند بود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار