کرمانشاه؛

12 هزار نفر عضو نظام مهندسی کرمانشاه هستند

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه تعداد کنونی اعضای این تشکل را 12 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه تعداد کنونی اعضای این تشکل را 12 هزار نفر اعلام کرد که در هفت گروه مهندسی عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، ترافیک و شهرسازی که مربوط به ساخت و ساز است، فعالیت دارند
همتی یادآوری کرد: از این تعداد 5300 نفر دارای پروانه هستند و می‌توانند کار کنند و 6600 نفر نیز هنوز پروانه نگرفته و وارد حرفه نشده‌اند، اما عضو نظام مهندسی هستند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه تصریح کرد: به علاوه 330 شرکت مجری حقوقی و 22 نفر مجری حقیقی نیز در ساخت و ساز ساختمان با ما کار می‌کنند.
همتی در خصوص شیوه کار گرفتن اعضا نیز گفت: 6600 نفری که هنوز پروانه ندارند امکان کار کردن ندارند، برای مابقی هم بستگی به تعداد ساخت و سازی که وجود داشته باشد کار هست و طبیعتا اکنون که ساخت و سازها کم شده برای بسیاری از آنها هم کار وجود ندارد.
وی با اشاره به سطح‌بندی مهندسین در سه بخش پایه یک، دو و سه در دو بخش طراحی و نظارت، اظهار کرد: مهندسین پایه یک می‌توانند همه نوع ساخت و سازی را طراحی کنند و انجام دهند، اما برای مهندسین پایه دو و سه محدودیت‌هایی وجود دارد و باعث می‌شود گاهی کار برای انها وجود نداشته باشد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه معتقد است، افرادی که عضو نظام مهندسی ساختمان هستند به عنوان شغل عضو این تشکل نشده‌اند، بلکه بسیاری از آنها در خیلی از مشاغل دولتی در حال فعالیت هستند.
همتی یادآوری کرد: اما اگر بخواهیم در مورد بیشترین بیکاران در هفت گروه مهندسی صحبت کنیم، مهندسین عمران چون بیشترین تعداد را دارند با تعداد بیشتر بیکاران نیز مواجه هستند.
وی تاکید کرد: افراد سه سال پس از اینکه مدرک کارشناسی خود را بگیرند و عضو نظام مهندسی شوند، می‌توانند پروانه بگیرند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار