نماینده مردم دزفول؛

دولت با پیشنهادات مجلس مخالفت نکند

نماینده دزفول با اشاره به مشکلات خوزستان گفت: دولت با پیشنهادات مجلس برای اختصاص بودجه بمنظور رفع مشکلات مخالفت نکند.

دولت با پیشنهادات مجلس مخالفت نکندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ عباس پاپی‌زاده، نماینده دزفول با انتقاد از اختصاص ندادن بودجه برای رفع مشکلات خوزستان و مخالفت دولت با مجلس در این زمینه بیان داشت:  مشکلات خوزستان اعم از گرد و خاک و قطع آب و برق و توقف در تولید نفت حتی برای زمان کم هزینه زیادی در بر دارد، در حالی که این هزینه‌ها باید برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی استفاده شوند و این موضوع، تنها با طرح مصوبه‌ای در مجلس و اختصاص بودجه‌ای خاص برای رسیدگی به مشکلات استان و پیشگیری از اتفاقات بعدی امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: دولت باید در مصوبه‌ای، بودجه‌ای را در قالب یک پکیج به حق‌آبه زیست محیطی، درخت‌کاری، مالچ‌پاشی و موارد دیگر برای حل مشکل ریزگردهای خوزستان اختصاص دهد.

پاپی‌زاده اظهار داشت: ‌در وهله اول باید خدمات خاص درمانی به مردم استان خوزستان و به ویژه افرادی که به دلیل گرد و غبار مشکل سلامتی پیدا کرده‌اند، اختصاص داده شود.

نماینده مردم دزفول با اشاره به وضعیت تالاب‌های خوزستان و خشکاندن تالاب هورالعظیم جهت انجام فعالیت‌های نفتی و تاثیر آن بر وقوع پدیده ریزگردها خاطرنشان کرد:‌ مسئولان به تالاب‌ها به چشم یک سر بار نگاه کرده و فکر می‌کنند تالاب‌ها بیهوده هستند، در حالی که باید توقف پروژه‌های غلط آبی و طرح‌های انتقال آب به انشعاب‌های غیرکارون و همچنین تخصیص یک اعتبار عملیاتی برای درخت‌کاری،‌ مالچ‌پاشی و احیای تالاب‌ها در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی افزود:‌ وقتی مقام معظم رهبری شخصا به این قضیه ورود می‌کنند و تذکر بی‌سابقه‌ای را به دستگاه‌های اجرایی می‌دهند، این امر عمق کم‌کاری مسئولان را می‌رساند؛ ما نیز از ایشان به خاطر این تذکر به موقع تشکر کردیم. این امر همچنین نشان از توجه مقام معظم رهبری به نقاط مختلف کشور و رصد فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف دارد.

عباس پاپی‌زاده اذعان داشت: این جای تاسف دارد که ما سال‌ها به مسئولان تذکر داده‌ایم اما مسئولان از خواب غفلت بیدار نشده‌اند. در حال حاضر کشور در شرایط بحرانی است و از نظر زیست محیطی در خطر قرار گرفته است. کم‌آبی بزرگ‌ترین تهدید ما از نظر زیست محیطی است و بنابراین با شرایط موجود در سال‌های آینده، شرایط زیست محیطی نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بدتر خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: این امر هزینه‌های زیادی به سلامت مردم، ‌اقتصاد و زیر‌ساخت‌ها تحمیل می‌کند. نمونه‌ای که در گرد و غبار خوزستان اتفاق افتاد،‌ وجود ضعف در بیش تر زیرساخت‌های ما را نشان می‌دهد؛ قطع آب و برق و اینترنت، اختلال در سیستم حمل و نقل و استخراج نفت شاهدی بر این موضوع هستند. ممکن است چنین اتفاقاتی کل کشور را در بربگیرد و بنابراین دولت باید قبل از وقوع این مشکلات، چاره‌ای بیاندیشد.

نماینده دزفول بیان داشت: دولت باید اعتباری برای حل این مشکلات خوزستان اختصاص دهد ولی نه تنها این کار را نمی‌کند بلکه با پیشنهادات مجلس در این مورد نیز مخالفت می کند و تقاضا می‌کنیم که دولت لطفا در این زمینه با مجلس مخالفت نکند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.