رييس سازمان غذا و دارو:

تابلو تبليغاتى «روغن جامد سالم» تخلف است

رييس سازمان غذا و دارو تابلو تبليغاتى روغن «جامد سالم دنيا» را تخلف اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیناروند معاون غذا و دارو وزارت بهداشت در حاشیه همایش دستاوردهای حوزه غذا و دارو و تجهیزات پزشکی کشور در پاسخ سوالى مبنى بر  نصب تابلوی تبلیغاتی با عنوان «روغن جامد سالم دنیا» در یکی از بزرگراه‌های شهر عنوان کرد: تبلیغ روغن سالم جامد تخلف است و از لفظ «سالم» نمی‌توان استفاده کرد و تنها در تبلیغات باید از عبارت «روغن جامد» استفاده شود و ما با این تبلیغ برخورد می‌کنیم.

تابلو تبليغاتى «روغن جامد سالم» تخلف است

وی با بیان اینکه برخى روغن‌های مصرفی خانوارهای ایرانی جامد است، افزود: جامد شدن روغن‌ها با اسید چرب ترانس صورت می‌گیرد و در زمینه اسیدهای چرب ترانس سازمان غذا و دارو سخت‌گیری‌هایی را در نظر گرفته و سقف آن را در روغن جامد دو درصد قرار داده است.

دیناروند عنوان کرد: روغنی که شما از آن صحبت می‌کنید اسید چرب ترانس زیر یک درصد دارد که تولید این محصول یک اقدام ارزشمند محسوب می‌شود.

ريیس سازمان غذا و دارو با اشاره به بهبود كيفيت روغن‌های جامد در بازار تصریح کرد: به زودی همه روغن‌های جامد مصرفی خانوارهای ایرانی اسیدهای چرب ترانس آنها به زیر یک درصد و در نهایت به صفر می‌رسد.

دیناروند یادآور شد: ما با روغن جامد مخالفیم، زیرا اسید چرب ترانس بالا دارد. اگر کسی بتواند روغن را بدون اسید چرب ترانس به شکل نیمه جامد یا جامد در بیاورد، تولید و عرضه آن اشکالی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار