کرمان؛

استان کرمان همچنان درآماده باش

استاندار کرمان گفت: استان کرمان همچنان به سبب ادامه بارندگی ها در آماده باش است.

استان کرمان همچنان درآماده باشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد بحران در شهرستان بافت گفت: تخليه روستاهاي قرار گرفته در مسير سيل در زمان مناسب انجام شد که امر مهمي است و اگر آمادگي وجود نداشت، شاهد تلفات در هنگام سيل بوديم.
وی افزود: 25خشکسالی در استان صدمات جبران ناپذیری ایجاد کرده که بارندگی های اخیر جدا از بحث خسارت باعث بروز خرسندی شد.
استاندار کرمان با اشاره به خسارت سيل اخير به مناطق مختلف استان تصریح کرد: هشدارها قبل از وقوع سيل به مردم داده شد و به همين علت آمادگي کامل وجود داشت و همه دستگاه‌های استان در حالت آماده‌باش بودند تا تلفات انساني نداشته باشيم.
رزم‌حسيني اظهار کرد: جازموریان بالاخره احیا شد وبارندگی خوبی دریافت کرد ولی اگر سدها در استان ساخته نشده بود خسارات جبران ناپذیری را باید می پذیرفتیم.
وی تاکید کرد: با توجه به قدمت زياد روستاها و وجود خانه‌هاي خشت و گلي در مناطق روستايي نياز به بازسازی حدود 9 هزار خانه روستايی در شهرستان‌های رابر، بافت و ارزوئيه است.

وي اظهار کرد: استان کرمان به عنوان اولين استان برآورد خسارت‌هاي سيل را انجام داده است و اميدواريم به زودي اعتبارات لازم براي جبران خسارت‌ها اختصاص يابد.

رزم حسيني از عدم اختيارات استانداران انتقاد کرد و تاکيد کرد: با کاهش تمرکزگرايی، امور به دست استان ها داده شود تا کارها با سرعت بيشتري پيش رود.
استاندار کرمان ظهر وبعد از ظهر امروز از پایگاههای امدادی جمعيت هلال احمر، از مناطق و منازل آسيب ديده  در روستاهای اسکر، انجرک وتزرج در بافت ورابر وارزوئیه بازديد کرد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار