جزئیات فرمان اجرایی ضدمهاجرتی جدید ترامپ منتشر شد/امکان اخراج فوری 11 میلیون مهاجر غیرقانونی فراهم می‌شود

وزارت امنیت داخلی آمریکا جزئیات فرمان اجرایی جدید ترامپ را منتشر کرد؛ فرمانی که دست مأموران قانون را برای اخراج فوری مهاجران غیرقانونی و مجرم در هر نقطه‌ای از آمریکا، باز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم ؛ وزارت امنیت داخلی آمریکا، با صدور دو فرمان جدید روند اخراج مهاجران غیرقانونی را تشدید ‌کرد، اقدامی که در نهایت حدود 11 میلیون خارجی در آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد: این دو فرمان که به امضای "جان کلی" وزیر امنیت داخلی آمریکا رسیده است اولویت‌بندی‌های پیشین در رابطه با اخراج مهاجران غیرقانونی را تغییر داده و به این ترتیب شمار بیشتری از آنها را در خطر اخراج فوری از خاک آمریکا قرار گرفته‌اند.

در این فرامین نه تنها آن دسته از مهاجرانی که مرتکب جرم شده‌اند برای اخراج از کشور در اولویت قرار گرفته‌اند، بلکه کسانی هم که متهم به ارتکاب جرم هستند یا به‌طور بالقوه در مظان اتهام قرار دارند، باید به سرعت به کشورهای خود بازگردانده شوند.

این در حالی است که در دولت پیشین آمریکا آن دسته از مهاجرانی که مرتکب جرم نشده بودند برای اخراج از کشور در اولویت قرار نداشتند، اما فرامین جان کلی به جز «برخی موارد به شدت استثنایی» از جمله مواردی که پای کودکان در میان باشد، آن اولویت‌بندی پیشین را نقض می‌کند و تقریبا همه 11 میلیون مهاجر غیرقانونی در خاک آمریکا را در بر می‌گیرد.

در این فرامین تاکید شده است: همه آن کسانی که از قوانین مهاجرتی تخطی کرده‌اند می‌توانند مشمول اجرای دستورالعمل‌های جدید شوند.

جان کلی همچنین دستور داده که برنامه‌ریزی و ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک به سرعت آغاز شود.

وی در عین حال فرمان داده که 5 هزار افسر دیگر به استخدام آژانس محافظت از مرزها و امور گمرکات و 10 هزار افسر نیز به استخدام آژانس اجرایی مهاجرت و گمرک در آیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار