یزد؛

مناسب‌سازی بخش عقدای اردكان برای معلولان و سالمندان

بخش عقدای اردكان برای معلولان و سالمندان مناسب‌سازی می شود

   اميدولی عضدزاده دبیر ستاد مناسب‌سازی  و شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان اردکان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  گفت :  در کشور ما با وجود آن که درصد قابل توجهی ازجمعیت جامعه را افراد معلول، جانباز و سالمندان تشکیل می‌دهند اما متاسفانه بحث مناسب‌سازی محیط شهری آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است .

عضدزاده  همچنين بر ارائه راهکارهایی در جهت دستیابی به این دو هدف و تسهیل دسترسی معلولان و سالمندان به امکانات شهری تاکید كرد.

ریس اداره بهزیستی بیان داشت : برشمردن اهداف تشکیل ستاد مناسب‌سازی و شورای ساماندهی امور سالمندان و تشریح  قوانین موجود در این حوزه، بررسی وضعیت موجود اماکن عمومی، ادارات دولتی، پارک‌ها ، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه موجود در بخش عقدا را ضروری دانست.

عضد‌زاده با اشاره به ماده چهار بخشنامه بودجه سال 1396 شهرداری‌ها‌ی کشور، عنوان كرد: شهرداری‌های سراسر کشور موظف هستند براي مناسب‌سازی اماکن عمومی اقداماتي شامل مناسب‌سازی معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع‌ها همچنین پارک‌ها و تجهیز و نصب چراغ‌ها و علائم راهنمایی و هشداردهنده مناسب در معابر عمومی و برجسته‌سازی سطوح پیاده‌رو‌های نزدیک به تقاطع‌ها و همچنین پارک‌ها،‌ رفع موانع و تطبیق مقررات و صدور پروانه با ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولان، انجام دهند.

وی افزود: بايد مناسب‌سازی شهری را یک فرهنگ بدانیم تا با فرهنگ مناسب بستر تحول در جامعه و سازمان‌های دولتی توسعه یابد.

رييس بهزيستی اردكان در پايان سخنانش از کلیه اعضاء به ویژه بخشدار، شهردار، اعضای شورا، دهیاری‌ها و دیگر متولیان دولتی و غیردولتی بخش خواست در خصوص مناسب كردن تجهیزات موجود خود جهت دسترسی آسان معلولان و سالمندان طبق استاندارد‌های مناسب‌سازی اقدام كنند.

دومین جلسه‌ی مشترک ستاد مناسب‌سازی محیط شهری و شورای ساماندهی امور سالمندان شهر عقدا در سال 95 با محوریت تدابیر لازم به منظور بهره‌مندی مطلوب‌تر معلولان و سالمندان از امکانات و خدمات موجود در بخش عقدا  و نیز تحقق اهداف شهر بدون مانع و دوستدار سالمند برگزار شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار