اصفهان؛

انتخاب اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در شهرضا

هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان شهرضا توسط شورای مرکزی هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان تعیین شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عضو هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شهرضا   اظهار کرد: هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان شهرضا توسط شورای مرکزی هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان تعیین شدند.

مجتبی نجفی افزود: بر اساس نظر این هیأت، حجت‌الاسلام نعمت‌الله صالح، محمدحسن حسینی‌نژاد و مجتبی نجفی به عنوان اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان شهرضا هستند.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شهرضا ادامه داد: شروع رسمی کار این هیأت با توجه به تقویم انتخاباتی مقرر شده از طرف وزارت کشور از 22 فروردین‌ ماه خواهد بود، اما این هیأت پیش‌ از این تاریخ نیز جلساتی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان‌ها 3 وظیفه نظارت بر روند تائید هیأت اجرایی و اقدامات آن، نظارت بر جلوگیری از تخلف در زمان تبلیغات انتخاباتی و نظارت بر آرا و صندوق‌های رأی در روز انتخابات را خواهند داشت.

نجفی با بیان اینکه در سال آینده 2 انتخابات در پیش داریم، عنوان کرد: وظیفه شورای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بوده که اعضای این شورا نیز توسط شورای نگهبان انتخاب می‌شوند؛ اما در زمینه انتخابات شوراهای شهر و روستا، هیأت نظارتی از طرف نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه هیأت اجرایی از طریق فرمانداری و بر اساس قوانین مربوطه انتخاب می‌شود، عنوان کرد: وظیفه هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا، تائید صلاحیت نامزدهای این انتخابات و نظارت بر انتخابات شوراها خواهد بود.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شهرضا تأکید کرد: در روز رأی‌گیری علاوه بر هیأت اجرایی که وظیفه اجرای انتخابات را بر عهده دارد، هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و هیأت نظارت بر انتخابات شوراها نیز حضور داشته و بر روند اجرای این 2 انتخابات نظارت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شروع کار رسمی انتخابات شوراها با توجه به ثبت‌نام نامزدها از اسفندماه، پیش از پایان سال جاری خواهد بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.