اراک؛

همایش پدافند غیرعامل زیستی در اراک

همایش پدافندغیرعامل زیستی با حضور معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران مربوطه در استانداری مرکزی برگزرا شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک؛پدافند زیستی همان سلاح بیولوژیکی است که می تواند از هواپیماهای نظامی یا غیرنظامی ، باسرنشین یا بدون سرنشین و مجهز به محفظه های پخش عوامل میکروبی به شکل ذرات کوچک قابل تنفس ، تا انواع موشک ها و آلوده کردن آب ، غذا ، حشرات و حیوانات ناقل و روش های دیگر در منطقه هدف پخش گردد.
سردار مهدی پور معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور ، رصد و پایش را اولویت نخست این سازمان درکشورعنوان کرد و گفت : زیرساخت و سامانه ای را ایجاد کرده ایم که در همه دستگاه های اجرایی کشری و لشگری کاربرد دارد.
او از طرح ریزی آزمایشگاه های مرجع در وزارت بهداشت ، جهاد کشاورزی و سازمان پدافندغیرعامل خبر داد و افزود : این آزمایشگاه ها در شرایط سخت کشور را پشتیبانی می کند.
عسگری مدیرکل سازمان پدافندغیرعامل استان گفت : استفاده از نقطه نظرات تخصصی، سازماندهی مناسب ، آموزش ، تمرین ، رزمایش و ایجاد یک آزمایشگاه مرجع  در استان در صورت مساعدت سازمان پدافندغیرعامل کشور از اهداف برگزاری این جلسه بود.
انتهای پیام / ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.