اصفهان؛

شهر هنر فرش و ترنج میزبان کنفرانس ملی فرش ماشینی بود

چهارمین کنفرانس ملی فرش ماشینی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس انجمن فرش ماشینی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس دانشگاه آزاد  گفت: فرش ماشینی بیش از نیمی از صنعت نساجی کشور را بعد از صنعت نفت از لحاظ اشتغال و درآمد ارزي به خود اختصاص داده است

مهدی اخباری،گفت:این هنر نقشه و رنگ فرش است که ایران را در این هنرصنعت متمایز کرده است.

وی با اشاره به اوضاع نامناسب حوزه فرش ماشینی در سال گذشته افزود: با وجود چنین روندی وضعیت مناسبی پیش‌بینی نمی شود زیرا تولید کنونی معادل دو سوم ظرفیت فعلی است و صادارت آن یک چهارم ظرفیت است.

معاون استاندار اصفهان،نیز در ادامه اظهار داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی را یکی از اقدامات صورت‌گرفته در ایجاد فضای همکاری و تبادل اطلاعات در حوزه فرش ماشینی با وجود مشکلات متعدد این حوزه برشمرد.

حمیدرضا مومنیان، برگزاری دوره‌های متعدد همایش ملی کنفرانس فرش ماشینی را نشانه ظرفیت بالای کاشان در این حوزه دانست و افزود: اقداماتی در بیان نوع گفت‌وگوها در این همایش‌ها برای رفع مشکلات حوزه فرش ماشینی و بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جهت رونق کسب و کار صورت گرفته‌است.

فرماندار کاشان، وجود مشکلات موجود در مبادلات و رقابت برون مرزی ایران را خاطرنشان‌کرد و گفت: اعتبارات در نظرگرفته برای حوزه فرش ماشینی با خطای کمتر از پنج درصد مخصوص حوزه فرش ماشینی هزینه شده‌ که امید است هزینه چنین اعتباراتی در رفع مشکلات حوزه فرش ماشینی موثر واقع‌شود.

مومنیان، انجام تلاش‌های بسیاری خوب برای رفع مشکلات در کاشان را یادآورشد و گفت:درهمین راستا اقداماتی به‌منظو ر جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های موجود و تقویت کارخانه های فعال انجام شد.

شایان ذكر است :نمايشگاه بين المللي فرش ماشيني و صنايع وابسته در حاشيه كنفرانس ملی فرش ماشینی در سالن نمايشگاهي سپيده كاشاني دانشگاه آزاد اسلامي كاشان به مدت چهار روز توليدات اين صنعت را به نمايش گذاشته است.





انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.