بورس تحصیلی پروفسور گریند اتریشی به یک ایرانی رسید

یک جوان چشم پزشک شیرازی موفق به دریافت بورس تحصیلی پروفسور گریند اتریشی شد.

بورس تحصیلی پروفسور گریند اتریشی به یک ایرانی رسد
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود جباربند دبیر نهمین جشنواره چشم پزشکی «شمس صلح» امروز که در بیمارستان فارابی برگزار شد، با اشاره به تقدیر از فعالان و ایثارگران در علم چشم پزشکی اظهار داشت: این جشنواره برای فعالیت‌های محققان و نخبگان ایثارگر در علم چشم پزشکی برگزار می‌شود.
 
وی بیان کرد: پایداری جشنواره شمس به خاطر صداقت بنیانگذاران پروفسور شمس و فعالیت انسان دوستانه‌اش است.
 
جباربند ادامه داد: تعلق خاطر داشتن به چشم پزشکی در سراسر کشور و محرومیت زدایی یکی از کارهای خوب بیمارستان فارابی است و این مرکز درمانی نگاهی فرا فارابی دارد و همه استادان چشم پزشک کشور مدیون متخصصان بیمارستان فارابی هستند.
 
وی عنوان کرد: آموزش و پژوهش در بیمارستان فارابی نهادینه شده و نخبگان زیادی از این مرکز فارغ التحصیل شدند و استادان بیمارستان فارابی خودرا زیر پا می‌گذارند تا دیگران دیده شوند.
 
جباربند با بیان اینکه محققان علوم بالینی در این مرکز زحمات زیادی کشیده‌اند، افزود: جشنواره شمس در جهت شناسایی افراد نخبه و ایثارگر برگزار می‌شود تا نخبگان به مراکز مختلف معرفی و الگویی برای جوانان چشم پزشک در کشور باشند.
 
دبیر نهمین جشنواره چشم پزشکی شمس صلح متذکر شد: ۵۱ نفر در این جشنواره شرکت کرده و ۱۳ دسته برای جوایز ارزیابی و معرفی شدند.
 
جباربند تصریح کرد: نخبگان در کشورمان زیاد، ولی گمنام بوده و افرادی هم اکنون در مناطق محروم با کمترین امکانات در حال خدمت هستند و در همان محل ماندگار شده‌اند.
 
دبیر نهمین جشنواره چشم پزشکی شمس صلح گفت: بیمارستان فارابی در درمان پژوهش نوآوری می‌تواند الگویی برای کشور باشد.
 
اختصاص جایزه ۵۰ هزار فرانکی به یک پزشک جوان نوآور در کشور
در ادامه مراسم فرزاد محمدی دبیر اجرایی جشنواره گفت: جشنواره شمس باهدف نوع دوستی و در حوزه‌های تحقیقات و نواوری جراحی نوین اموزش و پژوهش انجام می‌شود.
 
وی بیان کرد: در این جشنواره از دستاوردهای چشم پزشکی تقدیر و از نخبگان آن تجلیل به عمل می‌آید.
 
محمدی ادامه داد: بنا بر وصیت پروفسور گریند اتریشی تا ۵۰ هزار فرانک سوییس به یک دکتر جوان چشم پزشک اختصاص پیدا می‌کند و امسال این بورس تحصیلی به یک پزشک جوان از منطقه شیراز برای دوره تکمیلی سه ماهه در آلمان تعلق گرفت.

وی گفت: این پزشک جوان باید از تحقیق و فناوری و دستاورد علمی برخوردار شود و این جایزه امسال به پزشکی از شهر شیراز تعلق گرفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار