نباید اجازه دهیم پدیده ترامپیسم به سیاست داخلی رخنه کند/ افزایش 60 درصدی کل ذخایر کیک زرد کشور با برجام

با حسن استفاده از فرصت‌های به دست آمده بعد از برجام شاهد طلایی‌ترین دوران بعد از انقلاب خواهیم بود.

نباید اجازه دهیم پدیده ترامپیسم به سیاست داخلی ما رخنه کند/ افزایش 60 درصدی کل ذخایر کیک زرد کشور با برجام
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در همایش بررسی شیوه‌های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با بیان اینکه در دولت ترامپ تناقض‌های زیادی وجود دارد، اظهار داشت: در اطرافیان ترامپ افراد ضد یهود و طرفداران پروپا قرص صهیونیست که یکی از آنها داماد ترامپ است وجود دارد به همین دلیل شرایط آشفته‌ای در سیستم حکومتی آمریکا به وجود آمده و جامعه آمریکا در حالت دو قطبی به سر برده و هر روز شاهد اعتصاب و تظاهرات علیه سیستم حاکم هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی وضعیت سیاست خارجی امریکا را برای کشور ما مهم تلقی کرد و افزود: در سیاست خارجی رویه سنتی این بوده که جمهوری‌خواهان از دوستان باوفای خود حمایت می‌کردند اما به موضوعات درونی کشور دوست کاری نداشتند اما دموکرات‌ها به اصول دموکراسی حقوق بشر اهمیت داده و سعی می‌کنند در ارتباطات بین‌المللی آن را لحاظ کنند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: ترامپ از نظر سیاست خارجی در حال تسری به کشورهای اروپایی است و می‌بینیم که نامزد جدید فرانسه فردی بوده که اشتراکات فکری زیادی با ترامپ دارد.

وی با اشاره به سخنان رییس اتحادیه اروپا عنوان کرد: رییس اتحادیه اروپا به تازگی چند خطر بزرگ را برای اروپا احساس کرد داعش، القاعده و تروریسم افراطی‌گرا قدرت‌طلبی چین، توسعه‌طلبی روسیه و پدیده ترامپیسم از خطراتی است که رییس اتحادیه اروپا آنها را معرفی کرد.

صالحی ادامه داد: سردرگمی و پیچیدگی در تعاملات بین‌المللی با پدیده ترامپیسم بیشتر می‌شوند و همه دنیا منتظرند ببینند که چه اتفاقاتی پیش روی دنیا است.

معاون رییس جمهور با اشاره به نسخه داخلی برای مقابله با ترامپیسم گفت: نباید اجازه دهیم ترامپیسم به سیاست داخلی ما رخنه کند و باید هوشمندانه عمل کنیم آنها به دنبال ایجاد شکاف در حاکمیت و زیرسوال بردن تفکر انقلابی هستند.

صالحی عنوان کرد: ایجاد یاس در کشور یکی از راه‌کارها برای به تحقق پیوستن پروژه ترامپیسم در کشور ما است اما باید ببینیم بعد از انقلاب اسلامی کجا بودیم و به کجا رسیدیم، در بسیاری از حوزه‌ها شاهد رشد چشمگیر و درخشانی بودیم و در حوزه پزشکی من به عنوان یک ایرانی با توجه به پژوهشگاه رویان یکی از اقدامات مهم در حوزه پزشکی کشور به خود می‌بالم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که موجب می‌شود یاس در میان مردم کشور فراگیر شود اخبار و رسانه‌ها هستند، مطبوعات و رسانه‌ها در کشور ما فکر می‌کنند اگر منفی‌گویی کنند شنونده و خوانده بیشتری جذب می‌کنند به عنوان مثال اگر صد هواپیما با موفقیت پرواز کند و تنها یک هواپیما دچار نقص شود در رسانه‌ها جنجال به پا می‌شود در برخی برنامه‌های خبری نقاط ضعف بسیار به مردم نشان می‌دهند نمی‌گوییم نقاط ضعف را گوشزد نکنید اما نقاط مثبت را نیز باید بیان کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی بر هم زدن احساس امنیت و القاء حفظ گسترش فساد در ابعاد گوناگون یکی دیگر از راه‌کارهای دشمن برای نفوذ پدیده ترامپیسم در کشور معرفی کرد و گفت: آنها می‌خواهند به آهستگی احساس امنیت را بر هم زنند، احساس امنیت از وجود آن مهمتر است افزون بر این ادراک فساد با واقعیت فساد دو چیز متفاوت بوده و بر اساس یک مطالعه 70 درصد مردم معتقدند در کشور فساد وجود دارد اما واقعیت فساد تنها 11 درصد است، دیدیم که اخیرا حقوق‌های نجومی و زمین‌های نجومی جوی در جامعه حاکم کرد که مردم بسیاری از مسئولان را افرادی فرصت‌طلب و سواستفاده‌گر تلقی کنند.
 
معاون رییس جمهور پادزهری برای مقابله با معضلات ناشی از پدیده ترامپیسم را بیان کرد و گفت: رسانه‌هایی که افکار عمومی را شکل ‌می‌دهند نباید وحشت‌زده شوند که جنگ در پیش رو است و از طرفی نباید ذوق زده شویم که آمریکا در حال فروپاشی است. این افکار عمومی را رسانه‌ها می‌سازند همچنین تقویت بیش از پیش را با انسجام داخلی حول محور رهبری انجام داده و در اظهارات و شعارها دقت کنیم.

صالحی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم ما در یک سال آینده و انتخابات پیش رو است، احزاب و گروه‌های سیاسی باید منافع ملی را به منافع حزبی ارجح بدانند و با دقت بیشتری به بحث و مناظره پرداخته و اظهارات و شعارهای خود را بیان کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به برخی دستاوردهای برجام گفت: قبل از برجام کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌ها خوابیده بودند، کشتی‌های تجاری به امارات آمده و از آنجا با لنج کالاها را به کشور ما منتقل می‌کردند اما اکنون این مشکلات وجود ندارد.

وی افزود: قبل از برجام 800 هزار بشکه نفت با معیانات صادر می‌کردیم اما اکنون این میزان به 3 میلیون بشکه رسیده همچنین پیش از برجام نمی‌توانستیم پول را جا به جا کنیم.

وی عنوان کرد: در بعضی امور در فناوری هسته‌ای با برجام سرعت خواهیم گرفت در یک سال گذشته 384 تن به ذخایر کیک زرد و 60 درصد کل ذخایر ما افزوده شده که قبل از برجام یک گرم آن را نیز نمی‌توانستیم وارد کنیم.
 
 باید از اقتصاد نفتی جداشویم
در ادامه مراسم سورنا ستاری گفت: وضعیت اقتصاد دانش بنیان و حمایت دولت در قالب تمام فرصت‌های علمی است.

ستاری اظهارداشت: تمام امکانات علمی معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و صندوق‌های نوآوری و شکوفایی به کار گرفته شده تا فرصتی ایجاد شود که دانش پژوهان و دانشجویان و نخبگان از اقتصاد نفتی جدا شوند.

وی اظهارداشت: سرمایه اصلی کشور نخبگان، فکر و ایده و منابع انسانی است و ما نباید از این سرمایه‌ها غافل شویم.

ستاری تفکر و ایده منابع انسانی را از گام‌های کسب مرجعیت علمی کشور دانست.

گفتنی است؛ در مراسم همایش بررسی شیوه‌های دستیابی به مرجعیت علمی از خدمات دکتر فرخ شادان با حضور متولیان وزارت بهداشت در حوزه فناوری، پژوهش و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تجلیل شد.

جایزه گرامیداشت خدمات آموزشی علوم پایه پزشکی به پاس خدمات علمی،آموزشی و پژوهشی به مولف کتاب فیزیولوژی پزشکی اعطا شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار