سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

نیروهای مسلح بر تحرکات منطقه اشراف کامل دارند/ برای کمک به حل معضل گرد و غبار خوزستان آمادگی داریم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح ما هوشیار و آماده هستند و بر تحرکات منطقه اشراف کامل دارند.

نیروهای مسلح بر تحرکات منطقه اشراف کامل دارند/ برای حل معضل گرد و غبار خوزستان آمادگی داریم
به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر پاسدار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری جلسه هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، گفت: از بین شاخص‌های که میزان آمادگی و سطح بازدارنگی ما را نشان می‌دهند در بهترین وضعیت به سر برده و از موضع گیری‌ها و تند رویی‌ها به لحاظ امنیت ملی نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: نیروهای مسلح ما هوشیار و آماده هستند و بر تحرکات منطقه اشراف کامل دارند.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره مصوبات جلسه امروز هیئت امنای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاعی مقدس، عنوان داشت: در این جلسه تصمیماتی چون عضویت رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در هیئت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گرفته شد و آنها به عضویت هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس درآمدند.
 
وی افزود: در این جلسه به پیشنهاد یکی از اعضای هیئت امنا درباره مشارکت راهیان نور در مساله درخت کاری و کمک به کاهش گرد و غبار در استان خوزستان بحث و تبادل نظر شد.  
 
سرلشکر باقری با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح ضمن آمادگی کمک به حل مشکلات گرد و غبار در استان خوزستان، افزود: در این خصوص به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده بودیم و در این جلسه تاکید شد نیروهای مسلح در راهیان نور این آمادگی را دارند که چنانچه دولت مقدمات آن را فراهم کند، برادران بسیجی به این مساله ورود و به مردم استان خوزستان کمک رسانی کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  با بیان اینکه نیروهای مسلح در دو هفته اخیر خودروهایی را برای شست‌وشوی مقره‌های سیستم انتقال برق در اختیار وزارت نیرو قرار داده تصریح کرد: این خودروها در اختیار وزارت نیرو و دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان قرار دارد، این کمک رسانی‌ها ادامه خواهد داشت و نیروهای مسلح همچون گذشته آمادگی همکاری با دولت برای حل مشکلات را دارد.

وی افزود: مسئله دیگری که در نشست سالانه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس مورد بحث قرار گرفت راهیان نور و استقبال پرشور ملت شریف و جوانان بود، در سال گذشته نزدیک به 6 میلیون نفر از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند که 80 درصد آن را جوانان بین 15 تا 30 سال تشکیل می‌دادند و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت و مقدمات این کار عظیم فرهنگی انجام گرفته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: قرار است روز 16 اسفندماه دست اندرکاران و خادمین راهیان نور به دیدار رهبر معظم انقلاب بروند و از بیانات و رهنمودهای ایشان بهره ببرند.

سرلشکر باقری افزود: باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت که زیرمجموعه شهرداری تهران بود به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادغام شده است که این مبدأ تحول و حرکت بزرگ برای به غنا بخشیدن به موضوع دفاع مقدس، انقلاب و ترویج ارزش‌های آن خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه‌ای که در جنوب تهران در زمین‌های حاشیه مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) پیش بینی شده بود، به عنوان مکمل این موزه در جهت انجام کارها و عملیات‌های میدانی و نمایش واقعی آنچه که در دفاع مقدس اتفاق افتاده بود، در نظر گرفته شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: هیئت امنا ترکیبی از مجموعه شهرداری و ستادکل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده است و این مجموعه با هیئت مدیره جدید به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار