اصفهان؛

مراکز تجاری ایران در 6 کشور ایجاد می شود

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران گفت : 6 مرکز تجاری ایران در کشورهای چین ،عراق، افغانستان، لبنان یا سوریه، روسیه و جمهوری آذربایجان ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا مودودی  در نهمین جلسه هیات رئیسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: این مراکز به همت سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری بخش خصوصی راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد:نخستین مرکز تجاری ایران در شانگهای چین در 2 هزار و 700 متر مربع در کنار 22 پاویون سایر کشورها با سرمایه گذاری یک شرکت چینی راه اندازی خواهد شد.

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران افزود: اتاق های بازرگانی استان ها می توانند با شناسایی بنگاه های اقتصادی توانمند و معرفی به این مرکز، زمینه معرفی محصولات تولیدی این شرکتها را در چین فراهم کند.

وی با اشاره به اختصاص 16 هزار و500 میلیارد تومان ردیف اعتباری برای حمایت از واحدهای تولیدی گفت: بودجه اختصاصی برای رونق صادرات در سال جاری 50 میلیارد تومان بوده و اثر بخشی اعتبارات در نتایج هر بخشی قابل مشاهده است.

مودودی با اشاره به چالش مالیات بر ارزش‌ افزوده صادرکنندگان گفت: سازمان توسعه تجارت چندین جلسه با مسئولین سازمان مالیاتی برای بازگشت بموقع مالیات بر ارزش‌ افزوده صادرکنندگان برگزار کرده است و امیدواریم که این جلسات نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون یک ماه پس از ارائه اظهارنامه مالیاتی مبلغ پرداختی باید به صادرکننده بازگشت داده شود، از صادرکنندگان خواست که درعودت نشدن مالیات بر ارزش‌ افزوده، مستندات خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، به این سازمان ارائه دهند.

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران درباره ارائه تسهیلات ویژه‌ از سوی صندوق ضمانت صادرات به صادر کنندگان نیزگفت: صندوق توسعه ملی باید در خدمت توسعه کشورباشد و در شرایطی که بانک‌ ها در وضعیت خوبی بسر نمی‌ برند، اختصاص خط اعتباری برای صادرکنندگان، زمینه فعالیت بیشتر آنان را فراهم کند.

وی همچنین خواهان تغییر نگاه مسئولان صندوق توسعه ملی نسبت به وضعیت صندوق ضمانت صادرات شد و گفت: نباید به صندوق توسعه ملی نگاه سودآور و داشتن تراز مثبت داشت.

مودودی در بخش دیگری از سخنان خود از معرفی نمانام ‌های ( برند ) معتبر توسط سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد و گفت: انتخاب نمانام (برند) باید از یک مسیر مشخص و معین دنبال شود تا ارزشگذاری بر روی آن بصورت علمی قابل‌ اندازه‌گیری باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ‌های متعدد در زمینه معرفی نمانام باعث سردرگمی فعالان اقتصادی می شود، افزود: تنها مرجع قانونی ارزیابی، انتخاب و معرفی نما نام های برتر تولیدی و تجاری کشور، سازمان توسعه تجارت ایران است.

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: اقدام هر مجموعه دیگری تحت این عنوان، بدون دریافت مجوز رسمی از این سازمان غیر قانونی است.
مودودی در خصوص تعرفه ترجیحی ایران با سایر کشورها نیز گفت: تراز تجاری ایران با ترکیه مثبت و حجم صادرات ایران به ترکیه بیش از واردات از آن کشور است.

وی افزود: صادرکنندگان موفق ایرانی به دلیل نگاه فرایندی به صادرات توانستند در بازارهای هدف موفق شوند و صادرکنندگان استان اصفهان نیز با ایجاد شبکه آمادگاری و تدارکات صادراتی می‌ توانند در درازمدت موفق شوند.
جلسه هیات رئیسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان چهارشنبه شب با حضوراعضا و فعالان اقتصادی این استان با حضور معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران به منظور بررسی راهکارهای توسعه صادرات استان اصفهان برگزار شد.
استان اصفهان در نیمه نخست امسال رتبه هشتم کشور را در بخش صادرات به خود اختصاص داد.

براساس اعلام گمرک اصفهان، صادرات این استان در طی مدت یاد شده 519میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و 534 هزار تن اعلام کرد.
کشورهای هدف صادرات استان، کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، امارات، مراکش، ترکمنستان، چین، اردن، ترکیه و عمان هستند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.