درخواست کارگردان جوان حاضر در جشنواره فیلم 100 از مسئولان فرهنگی

اصل کار فرهنگی بر دیده شدن است و بهتر است که جشنواره فیلم صد برای عموم مردم باشد و نه فقط برای هنرمندان!

درخواست کارگردان جوان حاضر در جشنواره فیلم 100 از مسئولان فرهنگی
محمدرضا شاد فیلم‌ساز، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن معرفی اثری که امسال در جشنواره فیلم 100 صد دارد، گفت: من از استان همدان برای دومین سال در بخش انیمیشن این جشنواره  شرکت کردم.  انیمیشن امسال من که نامش «بازی» است، راجع به ماهواره است که روایتگر قصه فردی است که ماهواره‌ای را می‌خرد و این خرید، اتفاقی ناگوار برای وی رقم می‌زند. این ماجرا باعث می‌شود، به شخص تلنگری زده شود.
 
شاد در خصوص مشکلات انیمیشن‌سازی اظهار داشت: انیمیشن یکی از تولیدات هزینه بر محسوب می‌شود. متاسفانه ارگان‌ها با دید مثبت به این هنر نگاه نمی‌کنند و هنرمندان این عرصه، به تنهایی در این مسیر پیش می‌روند.
 
این فیلم‌ساز درباره علت خود از ساخت این انیمیشن گفت: من چند ایده داشتم؛ ولی به دنبال ایده بسیار خوبی بودم و به دلیل موضوع این کار که خیلی به روز بود و به مفاهیم جنگ نرم می پرداخت، این اثر را ساختم.
 
وی در خصوص سختی‌های ساختن انیمیشن‌های صد ثانیه ای اظهار داشت: ما یاد گرفتیم که در طولانی مدت حرف بزنیم، کتاب بخوانیم و فیلم ببینیم ولی در فیلم صد ثانیه ای با کمترین زمان، به بیان بهترین حرف‌ها می پردازیم و این گونه فرد مورد نظر با خود خلوت می‌کند و سعی می کند که از این ایده ها درس بیاموزد.
 
شاد در خصوص حمایت‌هایی که از این اثر شده است، گفت: در واقع تهیه‌کننده این فیلم حوزه هنری استان همدان است و توسط حوزه هنری حمایت شده است. امیدوارم از همه کسانی که در این راه فعالیت دارند، حمایت شود.
 
این فیلم‌ساز در خصوص مواردی که جشنواره فیلم 100 باید برای بهبودشان کمک کند، گفت: باید اطلاع رسانی بیشتری برای این جشنواره صورت گیرد و جشنواره برای عموم مردم باشد؛ چون اصل همه کارهای فرهنگی بر دیده شدن است. ما فیلم می‌سازیم که عموم مردم به تماشا آن بنشینند.
 
وی در خصوص هدفش از فیلمسازی انیمیشن گفت: اینکه همه قشرهای جامعه می توانند از انیمیشن بهره ببرند و همه گیر است؛ برای من جذاب است.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.