13 کشته و زخمی در حملات انتحاری دیاله عراق

­در حمله دو خودروی بمبگذاری شده به ایست های بازرسی در استان دیاله ، چهار نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا‌؛ یک منبع امنیتی در استان دیاله در شرق عراق اعلام کرد ­در حمله دو خودروی بمبگذاری شده به ایست های بازرسی در این استان ، چهار نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت عامل حمله انتحاری صبح امروز خودروی بمب گذاری شده را در ایست بازرسی در شهر خالص حدود 70 کیلومتری شمال شرقی بغداد پایتخت عراق منفجر کرد. 

وی افزود این انفجار زمانی رخ داد که نیروهای امنیتی خودروی بمب گذاری شده دیگری را در همان ایست بازرسی توقیف و راننده اش را دستگیر کرده بودند.

این منبع در ادامه تصریح کرد دقایقی بعد خودروی بمب گذاری شده دیگری به ایست بازرسی در هفت کیلومتری شمال ایست بازرسی قبلی حمله کرد که هر دو ایست بازرسی در حد فاصل بین شهر بعقوبه مرکز استان دیاله و استان کرکوک در شمال عراق واقع شده بودند.

مقامات شهر خالص تدابیر امنیتی را تشدید و برای جلوگیری از حملات احتمالی بیشتر گروه   ( تکفیری صهیونیستی ) داعش ، مقررات منع آمد و شد اعمال کردند.

این گروه در اغلب موارد مسئول چنین حملات انتحاری بوده است.

این حملات زمانی رخ داد که نیروهای امنیتی عراق در حمایت از ائتلاف بین المللی بر ضد گروه ( تکفیری صهیونیستی ) داعش عملیات بزرگی را برای عقب راندن اعضای این گروه در داخل و اطراف موصل آغاز کرده اند.

براساس این گزارش، بسیاری از عراقی ها آمریکا را عامل بی ثباتی ها ، درگیری ها و ظهور گروههای افراطی چون گروه ( تکفیری صهیونیستی ) داعش می دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار