تظاهرات استرالیایی‌ها در اعتراض به سفر نتانیاهو/ معترضان استرالیایی: نتانیاهو جنایتکار جنگی است

صدها استرالیایی با برپایی تظاهراتی، اعتراض خود را به سفر بنیامین نتانیاهو به کشورشان نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم ؛ صدها فعال استرالیایی حامی فلسطین پنجشنبه (امروز) در اعتراض به سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به کشورشان تظاهرات کردند. آن‌ها نتانیاهو را «جنایت‌کار جنگی» نامیدند.

این اولین سفر یک نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به استرالیا محسوب می‌شود؛ اقدامی که با اعتراض بسیاری از فعالان حقوق بشر در این کشور همراه بوده است.

در زمان برگزاری این تظاهرات و شنیده شدن صدای اعتراض مردم به حمایت کانبرا از نتانیاهو و کابینه وی، یک بالگرد پلیس بر فراز شهر پرواز می‌کرد.

"راندا عبدالفتاح"، وکیل استرالیایی و نویسنده حامی فلسطین در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: ما اینجا هستیم تا با حمایت استرالیا از اسرائیل و یک کابینه نژادپرست آپارتاید مخالفت کنیم. ... دیدن این که برخی از رهبران استرالیا فرش قرمز پهن کرده اند و ورود یک جنایت‌کار جنگی را به استرالیا خوش‌آمد گفته اند، منزجر کننده است.

در میان جمعیت، روی یک بنر بزرگ تصویری از نتانیاهو شبیه به هیتلر با یک سبیل نقش بسته بود. واژه «فاشیست» نیز در زیر این تصویر نوشته شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حامیان اسرائیل نیز در خیابان‌ها حضور داشتند و درگیری‌های محدودی میان دو طرف رخ داد.

معترضان به سفر نتانیاهو قصد داشتند حرکت خود را تا هتل محل اقامت وی ادامه دهند؛ اما پلیس استرالیا مانع از حرکت آن‌ها به سمت مرکز شهر و هتل نتانیاهو شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار