استاندار بوشهر خبر داد؛

عزم جدی دولت برای افزایش اشتغال روستایی

استاندار بوشهر گفت: دولت با تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی عزم جدی دارد.

عزم جدی دولت برای افزایش اشتغال روستایی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی اشتغال و توسعه روستایی بخش سعدآباد افزود: توسعه روستایی، فعالیت های عمرانی، رفاهی، ورزشی، فرهنگی و علمی و ایجاد فضایی با نشاط و پویا بدون ایجاد اشتغال و منبع درآمدی در روستاها به نتیجه مطلوب نمی رسد.
 
وی اضافه کرد: دهیاران همانگونه که در اجرای طرح های عمرانی و امید اجتماعی در روستاها در سالهای اخیر موفق بوده اند، با عزمی که از آنها سراغ داریم در این امر نیز موفق خواهند شد. در این طرح هر دهیار وظیفه دارد ظرفیت های قابل تبدیل به اشتغال را برای جوانان روستا مطابق با توانایی فرد متقاضی معرفی کند.
 
وی تصریح کرد: در هر بخش رابطی به عنوان مجری طرح اشتغال در روستاهای آن بخش معرفی خواهد شد که به بررسی پیشنهادات دهیاران و استخراج فرصت های شغلی و اطمینان از استعداد کسب و کار و توانایی افراد معرفی شده می پردازد و برای حمایت از این طرح ها در استانداری برنامه ریزی می شود.
 
استاندار بوشهر ادامه داد: اگر یک میلیارد و 500 میلیون دلاری که دولت از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته است تبدیل به ریال و بین استانها توزیع شود، 2 هزار و 400میلیارد ریال به استان بوشهر می رسد که رقم بالایی است و باید دهیاران در این زمینه تلاش ویژه داشته باشند. ادارات و دستگاههای مربوط از جمله جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بانک کشاورزی و سایر دستگاهها تشریفات اداری برای ایجاد اشتغال را کوتاه و تسهیل کنند.
 
استاندار بوشهر گفت: تغییر کاربری اراضی در روستاها به سهولت انجام و مجوز احداث سردخانه و بسته بندی واحدهای کوچک در روستا براحتی داده شود. در بخش سعدآباد به لحاظ موقعیت و ظرفیت خاص کشاورزی بیشتر حوزه درآمدی کنونی مردم و توسعه آن مربوط به فعالیت های مرتبط با کشاورزی است.
 
سالاری ادامه داد: گام هایی مهم در این زمینه از جمله ازسرگیری و فعال کردن اجرای سد دالکی، طرح 2 هزار و 400هکتاری تغییر شیوه آبیاری سعدآباد و انتقال آب با لوله، استفاده بهینه از ظرفیت سد رئیسعلی دلواری برای مزارع و نخیلات پایاب آن، حمایت از صندوق خرد زنان روستایی و اجرای طرح تحول کشاورزی دشتستان برداشته شده است.
 
استاندار بوشهر، توجه به عمران و آبادانی و توسعه روستایی را از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید خواند و افزود: در حوزه بهداشت در سالهای اخیر هرجای این استان خانه بهداشت نبوده احداث شده و یا اگر نیاز به بازسازی داشته در دستور کار قرار گرفته که تا یکسال آینده همه آنها به اتمام خواهد رسید. همه روستاهای استان بوشهر دارای زمین چمن مصنوعی و بوستان امید شده اند و تا پایان شهریورماه سال ِآینده همه روستاها دارای اینترنت پرسرعت خواهند شد.
 
وی بیان کرد: کارهای استعلامات احداث پتروشیمی دشتستان که ظرفیت خوبی برای اشتغال جوانان منطقه است روند قانونی را طی می کند و امیدواریم به محض اخذ نتیجه بسرعت کار پیش برود و اولویت اشتغال آن نیز با سه بخش آبپخش، سعدآباد و شبانکاره است.
 
انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.