الحیات: هراس ترکیه از احتمال وقوع کودتای جدید/ دولت برای مقابله با جنگ داخلی آماده می‌شود

روزنامه الحیات نوشت ترکیه برای مقابله با وقوع کودتا پس از شکست احتمالی همه‌پرسی افزایش اختیارات ریاست‎جمهوری این کشور آماده می‌شود.

الحیات: هراس ترکیه از احتمال وقوع کودتای جدید/ دولت برای مقابله با جنگ داخلی آماده می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت: مسئولان حزب عدالت و توسعه ترکیه اظهاراتی مبنی بر احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور در صورت شکست همه‌پرسی نظام ریاست جمهوری ایراد کرده‌اند و این حزب برای مقابله با کودتاهای احتمالی آماده می‌شوند. 

همزمان با محاکمه نظامیان متهم به مشارکت در تلاش کودتای اخیر و وابستگی به گروه مخالف فتح‌الله گولن، گفتگوها در خصوص سناریوهای مقابله با کودتاهای احتمالی با استفاده از تجربه 15 جولای گذشته ادامه دارد. 

آمادگی برای مقابله با کودتا
روزنامه «جمهوریت» به نقل از اورهان اوزینیر، از خویشاوندان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، گفت وی برای سازماندهی گروه‌های وابسته به حزب حاکم «عدالت و توسعه» و آماده‌سازی آنها برای مقابله با هر کودتای نظامی و تلاش برای براندازی نظام (ترکیه) اقدام می‌کند.

 این روزنامه با به یک فایل ویدئویی اشاره کرد که در آن اوزینیر، گروهی از جوانان را مورد خطاب قرار می دهد و برنامه خود را برای ریختن به خیابان ها به محض شنیدن هر خبری درباره کودتای نظامی و تشویق همسایگان و نزدیکان به این این کار، برای آنها شرح می دهد. 

این مسئله پس از آن روی داد که شماری از مسئولان حزب «عدالت و توسعه» بارها اظهاراتی مبنی بر احتمال وقوع جنگ داخلی در ترکیه در صورت شکست همه‌پرسی نظام ریاست جمهوری ایراد کردند؛ همه‌پرسی که حکومت آن را مطرح کرده است و اردوغان با قدرت از آن حمایت می کند. 

گل و داووداغلو  علیه دولت         
الحیات در ادامه نوشت پیش‌بینی‌ها در خصوص نقش برخی گروه های مدنی طرفدار حزب عدالت و توسعه،  افزایش یافته است. گروه هایی که گاهی از چارچوب نظام خارج می شوند و تظاهراتی را شکل می دهند که برخی رسانه‌های مخالف یا حتی احزاب دیگر را می ترساند. 

در این زمینه، تبلیغات رسانه‌ای نزدیکان رئیس جمهور ترکیه علیه جریان های موجود در حزب حاکم وابسته به عبدالله گل، رئیس جمهور پیشین، و احمد داووداغلو، نخست وزیر پیشین، شدت یافته است و علنا این دو فرد را به فعالیت علیه طرح نظام ریاست جمهوری و تظاهر به موافقت با این لایحه و فعالیت مخفیانه علیه آن متهم می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
اگه اوضاع ترکیه به هم بخوره. ایران به شدت از اردوغان حمایت میکنه. بنا به دلایلی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
خون مظلومان عراق و سوریه گریبان اردوغان را خواهد گرفت . انشاالله هرچه زودتر سرنگونی شما از راه خواهد رسید.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
جنگ داخلی ترکیه ویا برکناری اردوغان به نفع ایران نیست چون عبدلله گولن گرایش تکفیری داره و مخالف سرسخت ایران وتشیع هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
سقوط ترکیه به نفع ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
با اون بلائی که سر کودتاگرای قبلی اومد بعیده کسی بازم جرات کودتا پیدا کنه چون اونوخ با مردم طرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
هیچ گونه کمگی نباید به دولت اردوغان بکنید بگذارید با سر به زمین بخورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
امیدوارم گرفتار جنگ داخلی بشن که حال مردم سوریه رو درک کنن
آخرین اخبار