زخمی شدن 9 نفر در درگیری های مسلحانه در طرابلس

در درگیری های مسلحانه در طرابلس لیبی 9 نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امدادگران سازمان هلال احمر لیبی روز جمعه اعلام کردند در خشونت های میان دو گروه مسلح در طرابلس، پایتخت لیبی، دست کم 9 نفر زخمی شدند.

این منابع اعلام کردند در این درگیری ها نیمی از پایتخت لیبی فلج شد و خسارت های سنگینی به بار آمد.

تیم هلال احمر مستقر در یک بیمارستان صحرایی روی میدانی در حومه منطقه درگیری اعلام کرد «تیم امدادگران هلال احمر 9 نفر را که در این درگیری زخمی شده بودند به بیمارستان انتقال داد».

مقامات لیبیایی هنوز هیچ آماری از این درگیری ارائه نکرده اند. به گفته لانا، خبرگزاری لیبی مستقر در طرابلس، درگیری ها در ساعات پایانی روز پنجشنبه میان دو گروه مسلح که هر یک بخشی از شرق طرابلس را تحت کنترل دارند، آغاز شد و یکی از دو گروه طرف دیگر را به ربودن چهار نفر از اعضای خود متهم کرد.

خبرگزاری لانا اعلام کرد خانواده هایی که در محله ابوسلیم در جنوب طرابلس به دام افتاده بودند، از مقامات مداخله برای متوقف کردن درگیری ها را خواستار شدند.

به گفته لانا، برغم «عملکرد خوب میانجیگران در شب گذشته و آتش بسی که آنها موفق شده بودند، به دست آوردند، روز جمعه درگیری ها از سر گرفته شد».

نوری المصباحی، یکی از ساکنان محل درگیری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد «راکت هایی به دو آپارتمان در ساختمانی در جاده فرودگاه اصابت کردند. من هنوز ستون های دودی را که به هوا بلند می شود، مشاهده می کنم».

عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی واقع در شرق این کشور در واکنش به این درگیری در بیانه ای اعلام کرد «آنچه در طرابلس در جریان است، اقدامی جنایی و تروریستی است و شهروندان و نهادهای دولتی را بی ثبات می کند».

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار