فعال آمریکایی: ترامپ قصد دارد در جهان وحشت هسته‌ای ایجاد کند

رئیس گروه غیردولتی فعال علیه اقدامات جنگی آمریکا گفت اظهارات رئیس‌جمهور این کشور درباره گسترش زرادخانه تسلیحات اتمی، وحشت هسته‌ای را در جهان به وجود می‌آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، فعال آمریکایی تصریح کرد آمریکا به دنبال ایجاد وحشت هسته‌ای در جهان است.

سارا فلاندرز، رئیس گروه غیردولتی فعال علیه اقدامات جنگی آمریکا موسوم به «مرکز اقدام بین‌المللی» در مصاحبه با این شبکه از نیویورک گفت:« دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سخنان اخیر خودش گفته است آمریکا باید بهترین زرادخانه تسلیحات هسته‌ای را داشته باشد. ترامپ با این کارش، وحشت هسته‌ای و خطر هسته‌ای را بوجود می آورد. باید مدنظر داشت آمریکا تنها کشور جهان است که تاکنون از تسلیحات هسته‌ای استفاده کرده است. آمریکا تنها کشوری است که به صورت مرتب در 70 سال گذشته، بارها و بارها تهدید کرده است از جنگ افزارهای هسته‌ای استفاده خواهد کرد.»

وی افزود: آمریکا حاضر نشده است در مسیر نابودی کامل تسلیحات هسته‌ای حرکت کند با آنکه پیشنهادهای متعددی در این زمینه مطرح شده است. برای نمونه، دیده‌ایم که کره شمالی بارها و بارها پیشنهادهای متعددی برای عاری‌سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای مطرح کرده است، اما آمریکا نه تنها این پیشنهاد را رد کرده بلکه در منطقه به رزمایش‌های نظامی مبادرت کرده است. در این رزمایش‌ها نیز تسلیحات هسته‌ای روی هواپیماها یا زیردریایی ها نصب و برای اعزام به شبه جزیره کره آماده بوده است. ایران نیز پیشنهاد عاری‌سازی منطقه خاورمیانه از تسلیحات هسته‌ای را مطرح کرده است، اما آمریکا و اسرائیل این پیشنهاد را رد کرده‌اند.»

این فعال آمریکایی در ادامه اضافه کرد:« ترامپ می‌گوید آمریکا باید در صدر کشورهای دارنده تسلیحات هسته ای قرار داشته باشد. این درحالی است که آمریکا همواره در این موقعیت قرار داشته است. آمریکا حاضر نشده است در مسیر خلع سلاح هسته‌ای حرکت کند و حتی توافق‌نامه‌های خودش را در این زمینه بارها و بارها نقض کرده است. سخنان اخیر ترامپ، در ادامه کارنامه بسیار طولانی دولت‌های آمریکا اعم از دموکرات و جمهوری خواه در طول چندین دهه گذشته است. سیاست‌های دولت ترامپ نیز ادامه کارهای گذشته است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار