قالیباف خبر داد

افتتاح ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا پایان سال/ حجم ترافیک در شهر تهران خارج از انتظار ما است

شهردار تهران گفت: خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) در هفته پایانی اسفندماه تست گرم و از ۱۵ فروردین ۹۶ به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

افتتاح ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا پایان سالبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره برداری از ۱۱۰ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی منطقه ۲ با بیان اینکه هرگز نتواسته ایم در خور شأن مردم این شهر، انجام وظیفه کنیم، اظهار داشت: بدون شک هنوز اقداماتی در خور شأن خانواده شهدا، ایثارگران، معلولان، جانبازان و محرومان انجام نداده‌ایم، اما خدا می‌داند که هرگز در طول مأموریت‌ها و مسئولیت‌ها آن‌ها را از یاد نبرده‌ایم.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگ مقیاس شهر تهران، افزود: بدون شک پروژه‌های اجرایی شده در شهر تهران مقیاس ملی دارند و می‌تواند رضایت و شادی مردم را به دنبال داشته باشد.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات رودره اوین درکه و فرحزاد، تصریح کرد: پیرامون این دو رودره مشکلات محیط زیستی و همچنین آسیب های اجتماعی به وجود آمده، به همین دلیل باید ساماندهی این دو رودره را هرچه سریعتر در دستور کار داشته باشیم.

قالیباف ادامه داد: بیش از ۴ سال است که موضوع ساماندهی رودره اوین_درکه و فرحزاد در دستور کار بود و پس از تلاش های زیاد موضوع ساماندهی در کمیسیون ماده ۵ مطرح شد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات اقتصادی بخشی از تملک ها برای حل ساماندهی این رودره ها انجام شده است، گفت: اما هنوز هم مشکلات اقتصادی داریم و باید با کمک مسئولان هرچه سریع‌تر آن را حل و فصل کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه برای حل مشکلات به همکاری بین مجموعه مدیریت شهری بسیار نیازمند هستیم، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم و افتخار آفرین برای شهر تهران پروژه هایی است که در مقیاس جهانی است.

قالیباف ادامه داد: توسعه مترو یکی از اقدامات مهم است که در شهر تهران انجام شده، به همین منظور تلاش داریم تا بعد از تکمیل خط ۳ مترو، ۲ خط دیگر مترو تهران را نیز با اولویت آماده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه گاهی فضاسازی هایی انجام می‌شود که شهرداری تهران کارهای عمرانی خود را تعطیل کرده و در شهرداری نیز دیگر کسی کار نمی‌کند، گفت: بدون شک مردم متوجه می‌شوند که پروژه های زیادی در شهر در حال اجرا شدن است.

شهردار تهران ادامه داد: پروژه مترو ما زیر زمین است و کسی آن را نمی‌بیند، در حالی که هم اکنون ۳۰ هزار نفر نیرو در ۳ شیفت کاری مشغول ساخت مترو هستند.

قالیباف با تاکید بر اینکه به صورت عمومی 20 هزار نیرو هر روز مشغول احداث و تکمیل مترو هستند، گفت: بدون شک تکمیل خطوط مترو می تواند برای جابجایی مسافر در سطح شهر بسیار تاثیرگذار باشد، به همین منظور در حال اجرا و توسعه خطوط مترو هستیم.

وی با اشاره به احداث ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) و مترو پرند که بیش از 35 کیلومتر مساحت دارد، افزود: تست گرم ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) و مراحل رفت و آمد آزمایشی در دهه سوم اسفند ماه جاری انجام می شود و این ایستگاه پانزدهم فروردین ماه سال 96 به صورت رسمی افتتاح و مسافران را جابجا خواهد کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه خط 6 متروی تهران از جنوب شرقی میدان دولت آباد آغاز خواهد شد، تصریح کرد: این خط 31 کیلومتر مساحت دارد و از خیابان های 17 شهریور، میدان شهدا، میدان امام حسین(ع)، میدان سپاه، میدان هفت تیر، میدان ولیعصر(عج)، بلوار کشاورز، پل گیشا و ژاندارمری گذر خواهد کرد و حداکثر تا 45 روز آینده افتتاح خواهد شد که در کارنامه پروژه های شهرداری بسیار کم نظیر در دنیاست.

قالیباف اضافه کرد: از بسیاری از فعالیت ها در حوزه حمل و نقل ریلی کشورهای دنیا مطلع هستم، به همین منظور معتقدم پروژه هایی که اجرایی می کنیم در دنیا بی نظیر هستند.

وی با اشاره به خط 7 مترو تهران که از شرق تهران یعنی افسریه، استادیوم تختی، بلوار آهن، خیابان مولوی، خیابان شهید نواب شرقی، شمال پل گیشا گذر می کند و از پارک گفتگو به سمت شمال تهران ادامه دارد، افزود: خط 6 و 7 در تقاطع پل گیشا یکدیگر را قطع می کنند.

شهردار تهران با تاکید براینکه پل فلزی گیشا در اتوبان شهید چمران به صورت کامل جمع خواهد شد، گفت: 3 تونل در زیر زمین پل گیشا احداث می شود که 2 مورد آن برای خط 6 و 7 و یک مورد باقی مانده نیز برای تردد خودروها هستند.

قالیباف با بیان اینکه خط 7 مترو تهران تا پایان امسال افتتاح می شود، افزود: امسال خط 7 تا ایستگاه میدان صنعت پیش می رود و از آنجایی که مشکلی در خصوص تملک تعدادی از املاک داریم، ایستگاه های بعد از میدان صنعت را در اوایل اردیبهشت ماه افتتاح خواهیم کرد.

وی به امکانات موجود در شهر تهران اشاره کرد و گفت: بدون شک امکانات موجود در شأن مردم پایتخت نیست، اما ما تمام توان خود را برای اجرای پروژه ها به کار گرفته ایم اما معتقدیم که مردم از امکانات موجود به درستی استفاده نمی کنند، چرا که امروزه در برخی از اتوبان ها مانند صدر، نیایش مقررات به درستی اجرا نمی شود.

شهردار تهران ادامه داد: امروز حجم ترافیک در شهر تهران خارج از انتظار ما است، به همین منظور باید مردم نیز با ما همکاری مناسبی داشته باشند تا بتوانیم برخی از مشکلات را حل کنیم.

قالیباف با بیان اینکه عده ای از ما انتظار دارند که سر هر کوچه ای یک ایستگاه آتش نشانی بسازیم، یادآور شد: امروزه در شهر تهران به ازای هر 6 کیلومتر یک ایستگاه آتش نشانی ایجاد شده که در بدترین شرایط ممکن ظرف 4 دقیقه می توانند به محل حادثه برسند.

وی اضافه کرد: برای آن که شهر تهران را بتوانیم راحت تر اداره کنیم، نیازمند به تعامل سازنده و دقیق هستیم که به همین منظور طی 2 سال گذشته اقدامات مینیاتوری و اصلاح هندسی امور در مقیاس کوچک انجام شد.

شهردار تهران تاکید کرد: شهر نیازمند به کار، تلاش،فرهنگ سازی و آموزش است که باید مساجد، سرانه های فرهنگی و غیره به ما کمک کنند.

قالیباف با اشاره به اعتراض یکی از شهروندان مبنی بر اینکه زمینی جنب ورزشگاه متعلق به مسجد به یکی از قومیت ها داده شده است، افزود: شهرداری تهران در خصوص توسعه مساجد گام های زیادی برداشته و علاوه بر تعمیر و تجهیز آن ها، نسبت به احداث 400 مسجد نیز اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه شهر تهران یک ایران کوچک است و اقشار و گروه‌های مختلفی در آن زندگی می کنند، گفت: ما در مباحث اقشار دخالت نمی‌کنیم، به همین منظور اگر بر اساس اسناد و مدارک ثابت شود که زمین جنب ورزشگاه وقف مسجد بوده و یا برای گسترش مسجد در نظر گرفته شده، این واگذاری برخلاف قانون خواهد بود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری به همه تشکل ها کمک می‌کند، افزود: شهردار منطقه 2 را موظف می‌کنم تا یک هفته آینده بحث تملک زمین کنار مسجد از ورزشگاه را پیگیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ارسلان
۱۲:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقا پس چی شد این ایستگاه مترو فرودگاه امام ؟مگه آقای قالیباف نگفت 15 فروردین افتتاح میشه ؟ چرا هیچ خبری ازش نیست ؟
آخرین اخبار