توانمندسازی مربیان و مشاوران مدارس در سطوح مختلف

مدیر کل دفتر امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی برای مشاوران و مربیان مدارس به منظور بهبود عملکرد این گروه خبر داد.

مسعود شکوهی مدیر کل دفتر امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دوره‌های توانمندسازی مربیان و مشاوران مدارس اظهار داشت: در ابتدای هر سال برای این گروه از فرهنگیان دوره‌های پیش بینی شده که در سطح منطقه، استان و ستادی است برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده و این دوره‌ها اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون چند دوره از برنامه‌های مذکور برگزار شده است و در سطوح مختلف مربیان و مشاوران از این دوره‌ها استقبال کردند.

مدیر کل دفتر امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه دیگری که برای مشاوران در نظر گرفته شده بحث بهداشت روان بوده تا این افراد ضمن آشنایی با این مبحث برای دانش آموزان کمک کننده باشند که البته برای این آموزش‌ها از اساتید برجسته بهره گرفته می‌شود.

شکوهی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی به طور منطقه‌ای نیز به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: کشور به چهار قطب تقسیم شده و کارشناسان مشاور طبق این تقسیم بندی آموزش‌های لازم را دریافت و در اختیار مربیان و مشاوران مدارس قرار می‌دهند.

وی پیرامون بحث‌ آسیب‌های اجتماعی که در مدارس و میان دانش آموزان مشاهده شده بیان کرد: میزان این آسیب‌ها در مدارس رو به افزایش نیست بلکه به دلیل بالا رفتن سطح اطلاع رسانی کوچکترین مسئله‌ای در کشور پوشش خبری سراسری پیدا می‌کند.

مدیر کل دفتر امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: البته این قدرت تبادل اطلاعات کمک کننده بوده و می‌توان از شرایط مناطق مختلف آگاه شد.

وی تصریح کرد: در این راستا برنامه‌هایی برای مشاوران و مربیان در نظر گرفته شده است تا بخشی از این معضلات رفع شود در واقع حضور این گروه به طور ایده‌آل شرایط را تغییر نمی‌دهد اما برگزاری دوره‌هایی همچون آموزش مهارت‌های زندگی و انتقال آن‌ها به دانش آموزان برای بهبود شرایط قابل قبول و کمک کننده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار