حواشی باشگاه خبرنگاران جوان در تولد یک سالگی مجلس دهم؛

وقتی دو - دو طیب‌نیا در صحن درآمد!/ لاریجانی: آمدنت به پارلمان مبارک!

جلسه علنی امروز مجلس از حواشی بی بهره نماند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هشتاد و پنجمین جلسه علنی مجلس به روایت بررسی دخل و خرج دولت در بودجه سال آینده کشور بود.
 
**چرتکه نمایندگان

فروش اوراق مشارکت با پرداخت بدهی‌های دولت از جمله مواردی است که نمایندگان امروز با چرتکه خود به حساب و کتاب آنها پرداخت می‌کنند.

طبق معمول لاریجانی رئیس مجلس بود و صف پیشنهادات نمایندگان به لایحه بودجه طویل...
 
همه برای بند (ب)

نمایندگان از هر فرصتی برای ارائه پیشنهاد لایحه استفاده می‌کردند؛ به طوری که تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گاه پای میز عارف بود و گاه کنار صندلی لاریجانی؛ البته نادرخان قاضی پور هم که همواره دست به پیشنهاد اش خوب است از هر فرصتی در این جلسه برای ارائه پیشنهاد استفاده می‌کرد تا اینکه همهمه بر روی بررسی بند (ب) تبصره 6 لایحه بالا گرفت؛ بندی که به موجب آن مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده برای سال 96 تمدید می‌شد.

اما این بند که مورد چالش نمایندگان شد وزیر اقتصاد را هم به مجلس کشانده بود. وی که مخالف وجود این بند در لایحه بود، گفت که دولت لایحه جامعی درباره قانون مالیات به مجلس ارائه خواهد کرد بنابراین وجود این بند در لایحه بودجه لازم نیست.
 
مخالفت وزیر به سبک نمایندگان !

اما ماجرا از جایی جالب شد که در زمان رأی‌گیری این بند در صحن، وزیر اقتصاد به سبک نمایندگان که در مخالفت و موافقت با موضوعی "دو -دو" و یا "چهار -چهار" می‌کنند از روی صندلی خود بلند شد و با انگشتان دست خود دو-دو می‌کرد(مخالفت) و به صورت بلند فریاد می‌زد که این خود از جمله موارد نادر در صحن بوده است.

با این حال وزیر که آمده بود دخل و خرج وزارتخانه خود را در مجلس تنظیم کند در ادامه اما رأی اش به کرسی ننشست و مجلس با این بند از لایحه، موافقت کرد، وی که قصد خروج از مجلس را داشت راه خود را کج کرد و یک سری هم به لاریجانی زد. وی که کنار صندلی لاریجانی ایستاده بود به آرامی در گوش لاریجانی مواردی را مطرح می‌کرد.

البته در ادامه طیب‌نیا گعده‌ای در جایگاه هیأت رئیسه راه انداخته بود و لحظه‌ای به سبک خداداد عزیزی یکباره از گوشه‌ای چپ گعده به نحوی خارج شد که نمایندگان یک دفعه وی را در محوطه صندلی لاریجانی دیدند.
 
با این حال وری اقتصاد در ادامه  دوباره مواردی را در گوش فیلسوف بهراستان خواند.

اما ماجرا از جایی جالب شد که برخلاف تصمیم مجلس ریاست مجلس درباره بند پر چالش مجلس گفت که این بند ابهامات عمده دارد و بهتر است در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

این در حالی بود که سرانجام طیب‌نیا که خیالش از بند (ب) راحت شده بود به سرعت صحن را به قصد وزارتخانه خود ترک کرد.
 
تولد یکسالگی !
 
اما این پایان حواشی صحن علنی مجلس نبود و در ادامه ریاست مجلس سر شوخی را با یک نماینده باز کرد.
 
علیرضا خان رحیمی که قصد داشت تولد یک سالگی نمایندگان به مجلس دهم را تبریک بگوید در ادامه بیان داشت: امروز هفتم اسفند روز حماسه ملت ایران برای انتخاب نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی است بنده به همه همکاران این روز را تبریک می‌گویم.
 
لاریجانی که شوخ طبعی‌اش گل کرده بود، گفت: بله." آقای رحیمی تشریف آوردند به مجلسو دیگر خیلی مبارک است" که این بیانات لاریجانی برای لحظاتی موجب خنده حضار شد.

رحیمی که در ادامه یک مقدار چهره‌اش در مواجهه با شوخی لاریجانی در مانیتورهای صحن سرخ‌تر به نظر می‌رسید بیخیال تولد شد و شوخی لاریجانی را پاسخ داد.

وی در ادامه گفت ‌ورود همه همکاران مبارک است و قدم مردم هم مبارک است.

به هر حال همین قدر که مردم همت کرده‌اند و به نمایندگان در چنین روزی اعتماد کرده‌اند قابل تقدیر است.
 
اما رفته رفته از حواشی صحن کاسته شد تا مجلس مجددا مواد دیگر لایحه بودجه سال 96 را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، حاشیه ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار