در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سامانی: ایرباس‌های میلیاردی در صف ورود به ایران!/ نماینده مجلس: هزاران نفر در راه ‌های زمینی جان می‌دهند، خرید هواپیمای نو واجب است؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: فعالیت افراد ذیربط برای آماده سازی ایرباس ۳۳۰ موجب شد تا شرایط برای حضور هواپیما طی دو روز آتی مهیا شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ماه های اخیر بحث ورود هواپیمای های نو، سوژه داغ رسانه ها شده است که با بررسی آن ها می توان دریافت که عده ای موافق نوسازی ناوگان هواپیمایی هستند و عده ای دیگر نیز خروج پول های میلیاردی از کشور بابت خرید هواپیما را ضرورت نمی دانند و برطرف کردن سایر مشکلات مانند، معضل بزرگراه‌ها ، ناوگان ریلی و معیشت مردم را از جمله "باید" های دولت عنوان کردند.

هواپیمای نو در محافل سیاسی نیز مورد بحث و نقد قرار گرفته است که با دفاع رئیس جمهور همراه شد، هم اکنون به سراغ کارشناسان ناوگان هواپیمایی و نماینده مجلس رفتیم تا درباره این موضوع نظرات آنان را بپرسیم.

ایرباس‌های میلیاردی در صف ورود به ایران!

مقصود اسعد سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار  راه و شهرسازی در خصوص ایرباس 330 که در راه کشور است اعلام کرد: یکی از 100 فروند ایرباس 330 در راه کشور قرار بود 5 اسفند وارد کشور شود که بنا به دلایلی زمان آن به تعویق و تاریخ دقیق برای حضور این هواپیما در ناوگان هوایی کشور مشخص نیست، اما فعالیت دست اندر کاران شرکت هواپیمایی ایران ایر برای آماده سازی ایرباس 330 جهت ورود به ناوگان هوایی کشور احتمال حضور این هواپیما را طی دو روز آتی بیشتر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بحث پرداخت مطالبات مالی این هواپیما براساس فاینانس خواهد بود، بیان کرد: 100 فروند هواپیمای ایرباس به نام شرکت هواپیمایی ایران ایر در راه کشور است که حضور دو فروند دیگر از این هواپیما‌ها در ناوگان هوایی کشور تا قبل از عید و طی روزهای آینده پیش بینی می‌شود.

نبود مدیران مجرب عامل مشکلات بخش هوایی است

هوشنگ شهبازی کارشناس هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار  راه و شهرسازی با توجه به اینکه واردات هواپیما از کشور‌های خارجی با هدف نوسازی ناوگان هوایی از اولویت‌های بخش هوایی کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: ایجاد اشتغال، رونق گرفتن بخش هوایی و صنعت توریسم در کشور موجب توسعه اقتصادی و بهبود این بخش خواهد شد.

شهبازی همچنین در ادامه افزود: عمده ظرفیت‌های لازم برای تحریک بخش هوایی برای رونق گیری وجود دارد، اما عدم وجود مدیران مجرب عامل اصلی و مسبب چالش‌ها و کند شدن روند اجرایی و پویایی در بخش هوایی شده است که تقویت این امر نیازمند یک برنامه ریزی و چاره اندیشی جدی خواهد بود.

خرید هواپیما برای کشور مشروط شد/خرید هواپیما اولویت نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره موضوع مورد بحث به خبرنگار راه و شهرسازی درباره تصمیم دولت مبنی برخرید هواپیما در شرایط اقتصادی کنونی اظهار داشت: خرید برای کشور دو حالت دارد،یک اینکه در قبال خرید هرموردی، پولی را از کشور خارج کنیم که این موضوع باید طبق نیازهای اولویت بندی شده کشور صورت بپذیرد.

وی ادامه داد: دومین حالت بدین گونه است که در قبال خرید برای کشور، پولی را خارج نکرده و یا بابت طلب خود از سایر کشورها ، موردی را از آنها مطالبه کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر سیستم حمل و نقل هوایی کشور فرسوده و ناکارآمد است افزود: ما موافق  تقویت ناوگان حمل و نقل هوایی هستیم ولی اگر قرار است پولی از کشور خارج شود خرید هواپیما در وضعیت کنونی ضرورت نداشته و اولویت های بسیاری غیر از این برای کشور وجود دارد.

رضایی کوچی ادامه داد: در وضعیت کنونی کشور اگر پولی وجود داشته باشد در ابتدا باید صرف توسعه و نوسازی شبکه ریلی برای جابجایی مسافر و کالا، اصلاح جاده ها ، بزرگراهها و بافت های فرسوده، راههای روستایی و کاهش و حذف 16 هزار تایی تصادفات و..... شود.

وی تصریح کرد: خرید هواپیما برای کشور زمانی تحت موافقت ما قرار می گیرد که پولی از کشور خارج نشده و در قبال طلب ما از سایر کشورها نباشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم بیان داشت: دولت و وزیر به ما اعلام کرده اند که با خرید هواپیما هیچ پولی از کشور خارج نشده و وجهی درقبال آن هم پرداخت نخواهد شد و بابت دریافت طلب از سایر کشورها نیست، هواپیما از بابت درآمدهای حاصل از عملکرد خود در حمل و نقل  کشور ، هزینه خریدش را تأمین خواهد کرد.

وی تصریح کرد: البته ما منتظر مشاهده قرارداد مذکور در کمیسیون عمران هستیم ،دراین باره با پرورش مدیرعامل ایران ایر هم گفتگو داشته و خواسته ایم تا هرچه سریعتر قرارداد فوق را به ما ارائه دهند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس درپایان گفت:این موضوع برپایه عدم خروج پول از کشور و عدم دریافت طلب از سایر کشورها اشکالی ندارد چرا که اولا پولی نداریم درثانی اولویت های مهمتر از خرید هواپیما برای کشور وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
الان که تنور داغه و راضی شدن بهموم هواپیما بفروشن باید ناوگانمون را نو میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
عاشق آمار دادن های بعضی هستم فقط 5 درصد مردم از هواپیما استفاده می کنند!!! چرا هر کی میخواد آمار بده فقط اطرافیانش رو میبینه مگه شما سازمان آماری؟! آمار الکی ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
نماینده مجلس اگه به فکر جاده هایی خب آزاد کن واردات خودرو رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
نمایندی مجلس محترم
من احتیاجی به هواپیما پیدا ندارم
لطفا با غرور وعزت مردم ایران معامله نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
من نیاز دارم. نیاز کلی رو در نظر بگیر نه منافع خودت رو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
چرا نیاز نیست؟ شما هم هی ساز مخالف می زنید .
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۷:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
جناب اقاي ساماني فقط يه سوال
من كارمند با حقوق 1800000 و يك خانواده 4 نفره چه هواپيما نو باشه چه كاركرده با بليط 600000 هزار توماني شيراز به مشهد چجوري از ان استفاده كنم
حالا اگه با امدن نو قيمت ارزان ميشد خوب بود در حالي كه مطمئا گرانتر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
ارزان میشه!! قیمتش هم اینقدر نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
هواپیما نو واحبه چون باجوون مردم گره خورده
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۳۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
اگه راست میگی اقای نماینده تو سوار نشو بزار بمانه رو دستشون
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا جلالی
۲۲:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
من زیاد با هواپیما سوار نمی شوم ولی کاش همین آقای نماینده رو که فکر کنم با توجه به نوع کارشان از من بیشتر از هواپیما استفاده می کنه رو یک بار با یه هواپیمای کهنه سوار کنند ودر حین پرواز بگویند نقص فنی داره چه حالی میشه آقا جان بعضی چیزا کلاس یک کشور رو نشون میدن علت تضادف جاده ها هم اتفاقا ماشین های بدون استاندارده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
ایرادی نداره بخره ولی نه این مدلی که نیومده بره تو تعمیرگاه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
راه و جاده شریان های حیاتی یک مملکت محسوب میشه . امروزه می توان مسیر هایی هوایی را با جاده قیاس کرد . پس برای توسعه یک کشور هواپیما الزامی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
کاش یک روز می رسید منافع جناحی مهم نمی شد و فقط منافع ملی در نظر گرفته می شد
هواپیما های ما تا 10 سال دیگه فوق العاده فرسوده می شن همین الان هم با سلام و صلوات و چندین ساعت تاخیر پرواز می کنن این دوستانی که مخالف خرید هواپیما هستند کاش ذره ای انصاف داشتن من بخدا طرفدار هیچ دولتی نیستم ولی زشته ادم برای منافع جناحی به منافع ملی پشت کنه
Iran (Islamic Republic of)
معین
۲۱:۲۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
این طرز حرف زدن برخی از این نماینده ها درست نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
نیازه اما اگه بهمون بفروشن.خرید هواپیما نیازه اما چه ایرباس و بوئینگ اجازه فروش ندارن و تحریم کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
خیلی ببخشید این هواپیماها رو چه کس هایی سوار می شوند وزیر وزرا یا افرادکارمندی مثل من که پول اتوبوس هم نداره چه برسه به هواپیما واقعا متاسفم که فقط جیب خودتون و می بینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
شما هم فقط جیب خودتون رو میبینید آدم نباید خود خواه باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
شما میتونی برو جلوی خودروهای بی کیفیت تولید داخل رو بگیر نمیخواد جلوی خرید هواپیمارو بگیری عجب آدمایی پیدا میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
شاهراه اقتصادی ریلی کشور از قم به بندرعباس هنوز یک خطه است که قدیمیه و از چشم مسئولین وزارت راه تاکنون بدور بوده حالا به چه علت ؟؟؟؟و میلیارها هزینه جابجایی بار و مسافر به همین منظور تلف میشود ولی وسیله تردد مرفهین در اولویت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
خدا کند فناوری ساخت هواپیمای مسافربری را منتقل کنند به کشور و فقط محصول نهایی کافی نیست البته خیلی می گویند مسولین محترم انتقال فناوری انجام میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
تو قرار داد هست باید یه شرکت بخش خصوصی وارد این عرصه بشه
Germany
حامد
۱۸:۳۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
ولی قیمت بلیطش باید طوری باشد که عامه مردم بتوانند استفاده کنند .نه فقط .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
من دانشجوی خلبانی هستم مشکل هوانوردی اینه که کلا با دلار کار میکنه میشه شرکت هوایی جدید زد و بلیط ارزان تر ارائه داد کاری که بخش خصوصی میخواد انجام بده اما از شرکت های کلاسیک انتظار نداشته باش
Iran (Islamic Republic of)
علی۱
۱۶:۴۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
البته از نوع کاغذی
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۶:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
آقا ول کنید تو رو خدا واجب است !!!....اگه بخره میگید چرا خریده...اگه نخره هم همینطور..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
بالاخره هواپیما بهتره تا بیفته دس اختالاس گرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
چرا نیاز نیست من هرروز با هواپیما میرم سر کارم. اگه هواپیمام سقوط کنه کی جواب میده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
ناراحت نشو احتمالا او آدمی که گفته هواپیما نمیخوایم از پرواز میترسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
عجب حرفایی آدم میشنوه!!! خرید هواپیما لازم نبود!!!! اها پس اون قراضه های روسی که الحمدلله بازنشسته شدن، مال کشورهای همسایه بودن که همش سقوط میکردن لازم بود؟! بد کاری کردن بعد چهل سال هواپیمای نو خریدن؟!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۰۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
خیر بد کاری نکردن دوست عزیز!!!!
ملت میگن توی این شرایط بحران اقتصادی کشور خرید اولویت با خرید هوا پیما نبود!!!! افتاد ؟؟؟؟
هوا پیماهایی که فقط کمتر از پنج درصد مردم ازش استفادده میکنن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
نه هر بچه ای هم میدونه که خرید هواپیمای نو خیلی خوبه.ولی کاش میرفتی و مردمی رو که برای نون شبشون و اجاره خونه در آخر ماه و پرداخت قبوضشون میمونند و افراد تحصیل کرده ای که کار ندارن رو میدیدی تا بفهمی که چی اولویت داره و چی جزء اولویتهای دهم و صدم همچین جامعه ای هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
یکی از علل زیاد بودن سفر زمینی در ایران و برای مسافتهای طولانی نبود پرواز متعدد ارزان و با کیفیت بین نقاط است. مثلا بین اهواز مشهد یا چابهار تبریز. از طرفی در هر سال مبالغ بالایی ارز از کشور در شرکتهای حاشیه خلیج فارس تزریق میشه (هزینه بلیط و هتلیگ مسافران ایرانی) فقط برای اینکه خودمون پرواز بین المللی مناسب نداریم. شاید اگه تنها مالیات این پروازها در راهها خرج میشد الان تصادف کمتری هم داشتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
این همه مسکن مهر که تو پردیس سر از لابه لای کوهها در آورده و کسی توش نیست رو توجه کنید!!
سالهای قبل بیشترین درآمد نفتی طول تاریخ رو داشتیم و کسی نبود این همه ایراد بگیره و همه حیف و میل شد و نه تنها مشکل راهها حل نشد که بدان اضافه هم شد, حالا آقایان چه فرمایشی است که می کنید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۷:۳۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
يعني مي فرماييد اون كه درامد نداره مي تواند با هواپيماي كار كرده بره مسافرت اوني كه پول داره با هواپيماي نو؟ خوب اخرش با سقوط هواپيمايي كار كرده ميميره؟ پس فرقي نداره
آخرین اخبار