قزوین ؛

معرفی ۵۸۱ واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان گفت : از دو هزار و ۲۰۰ سهمیه تا کنون ۵۸۱ واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک‌ها معرفی شده‌اند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ رافع ناصری‌فر افزود : مشکلی برای ارائه سهمیه به محدوده بافت‌های فرسوده شهر برای نوسازی نداریم.

وی با بیان اینکه استان قزوین یک هزار و ۳۴۹ هکتار بافت فرسوده دارد  گفت: محدوده بافت‌های فرسوده با سه شاخص ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری در شهرستان‌های قزوین، الوند، تاکستان، آبیک، بوئین زهرا، شال، اقبالیه، محمودآباد، بیدستان و اسفرورین  مشخص شده‌اند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان ،میزان بافت فرسوده شهر قزوین را ۵۰۴ هکتار بیان کرد و افزود: محدوده‌ای به وسعت ۲۸ هکتار در مناطق «باغ نشاط»، «لالوها» و «کوی بهار» در محدوده گسترش سکونتگاه های غیر رسمی واقع شده‌اند.

ناصری‌فر از آغاز اجرایی شدن برنامه بازآفرینی شهری در استان خبر داد و افزود : برنامه‌های نوسازی و ارتقای بافت‌های فرسوده شهری با رویکرد بازآفرینی شهری در «آبیک» و «اقبالیه» از سوی مشاور انجام و مصوب شده است و اقدامات لازم برای شهرهای «تاکستان» و «الوند» نیز در دست انجام است.

وی همچنین به برنامه‌های سال ۹۶ اداره عمران و بهسازی استان اشاره کرد و گفت: مجوزهای لازم برای بازآفرینی شهرهای «بوئین زهرا» اخذ شده است و برای ۶ شهر «آوج»، «قزوین»، «آبیک»، «تاکستان»، «اقبالیه» و «الوند» تفاهم‌نامه منعقد شده و در اولویت هستند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار