آشنایی با "منطقه داعشی‌ها" در انگلیس

تروریست داعشیِ تبعه انگلیس که خودروی بمب‌گذاری شده را در مقر ارتش عراق در روستای تل کیصوم در جنوب غربی موصل منفجر کرد، بزرگ شده شهر منچستر بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نوشته روزنامه انگلیسی "گاردین"، دونالد فیدلر یا "جمال الحارث"، عضو انتحاری داعش در منزلی در منطقه "موس ساید" در نزدیکی مرکز شهر منچستر سکونت داشت و این منطقه به "منطقه داعشی ها" معروف است.
 
اسکای نیوز در گزارشی نوشت: نتیجه تازه‌ترین مطالعه گاردین در این خصوص حکایت از آن دارد که منطقه "موس ساید" در واقع محل اقامت چند تن دیگر از افرادی است که به گروه های افراطی پیوستند و پس از مدتی یا دستگیر شدند یا دست به عملیات انتحاری زدند.
 
براساس این تحقیق 16 فرد محکوم به اقدامات تروریستی که به ظاهر در فعالیت های مذهبی مسجد محل سکونت خود شرکت می کردند و همزمان عضو گروه های افراطی بودند، در محله ای در 4 کیلومتری منزل جمال الحارث سکونت داشتند.
 
گاردین افزود: این جوانان هر جمعه بعد از نماز ظهر، در یک سالن ورزشی در همان محله، آموزش می دیدند و یک نفر آنها که 24 سال داشت، سال گذشته بعد از ترک "موس ساید" کشته شد.
 
گروهک تروریستی داعش دوشنبه گذشته مسئولیت عملیات انتحاری را در نزدیکی موصل به عهده گرفت و اعلام کرد که یک تبعه انگلیس این عملیات را انجام داده است.
 
منبع:العالم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار