معاون وزیر ارتباطات:

تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان از اهداف دولت است

نصراله جهانگرد گفت: دولت الکترونیک قصد تسهیل در خدماتی که به شهروندان و موسسات ارائه می شود را دارد

دولت الکترونیک پیش زمینه ی توسعه ی کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصراله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات گفت: در کشور ما بوروکراسی اداری فارغ از دستگاه اجرایی دولت شکل گرفته است، یعنی رئیس دولت بدنه ی اجرایی را نمی تواند تغییر دهد، در حالی که بدنه ی اجرایی اجزای انجام یک ماموریت است، در کشور ما برنامه های اجرایی دارای شخصیتی مجزا از برنامه های دولت شده است و در حال حاضر آفت استراتژیک توسعه ی ما بدنه ای است که برای خودش زندگی می کند.

وی در خصوص نقش دولت الکترونیک در توسعه ی کشور گفت: دولت الکترونیک قصد تسهیل در خدماتی که به شهروندان و موسسات ارائه می شود را دارد، و این خدمات باید از چابکی، سلامت، شفافیت و کارآمدی برخوردار شود و مدیریتی برای پایش، سلامت و کنترل فراهم کند که رئیس دستگاه حاکمیت اجازه دهد از این تصمیم بهره گرفته شود.

جهانگرد گفت: تقریبا تمام فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را می شود در ۴ گروه قرار داد که چرخه ی حیات شخص،موسسه و خدمات و یک کالا تا سرانجام مصرف را شامل می شود که همه ی موضوعات ذیل این ها دسته بندی می شود.

وی در پایان گفت: انتظار ما از دولت الکترونیک، یک امر انتقاد و تغییر است و فقط تغییر نیست، یعنی هم می خواهیم تغییر کنیم و هم تبدیل.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار