کشته شدن 6 کودک یمنی در حملات وحشیانه رژیم سعودی

در حملات هوایی رژیم سعودی به مناطق مسکونی یمن، 8 غیرنظامی از جمله 6 کودک کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، در تازه‌ترین حملات هوایی عربستان سعودی به مناطق مسکونی در سراسر یمن، دستکم 8 غیرنظامی یمنی ازجمله 6 کودک کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش شبکۀ خبری المسیره، جنگنده‌های ارتش عربستان، شنبه در حمله به منطقۀ المجش در استان تعز واقع در جنوب غرب یمن، 5 کودک را کشتند.

عربستان همچنین شش حملۀ هوایی علیه پایگاهی نظامی در استان تعز انجام داد. تاکنون هیچ گزارشی از تلفات و میزان خسارات احتمالی منتشر نشده است.

در حملات هوایی عربستان به روستایی در استان ذمار در جنوب غرب یمن نیز یک زن و شوهر و پسرشان جان خود را از دست دادند.

هواپیماهای نظامی عربستان همچنین شهر صرواح واقع در حدود 120 کیلومتری شرق صنعا را بمباران کردند.

اقدام تلافی‌جویانۀ تک‌تیراندازهای یمن

در همین حال، تک‌تیراندازهای ارتش یمن با حمایت «کمیته‌های مردمی»، دو سرباز سعودی را در منطقه مرزی جیزان عربستان کشتند.

گزارش‌ها حاکی است نیروهای ارتش و مبارزان کمیتۀ مردمی یمن حمله‌ای را به پایگاه‌های سعودی در جیزان آغاز کرده‌اند. جزئیات بیشتری از این حمله منتشر نشده است.

نابودی گردشگری یمن در تجاوز نظامی عربستان

عبدالرحمن النعمی، مدیر اجرایی شورای گردشگری یمن گفت تجاوز نظامی عربستان حدود 200 مرکز گردشگری یمن را ویران و بیش از 4.5 میلیارد دلار خسارات به صنعت گردشگری این کشور وارد کرده است.

النعمی همچنین ضمن محکوم کردن سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات عربستان و متحدانش در یمن افزود تداوم تجاوز عربستان به یمن خطری جدی برای باقیماندۀ میراث فرهنگی و تاریخی این کشور محسوب می‌شود.

وی خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای پایان دادن به تجاوز و محاصره یمن شد.

جیمی مک‌گولدریک، هماهنگ‌کنندۀ امور انسانی سازمان ملل در یمن چندی پیش اعلام کرد تجاوز عربستان سعودی به یمن به کشته شدن دست‌کم 10 هزار یمنی و مجروح شدن حدود 40 هزار نفر منجر شده است.

مک‌گولدریک افزود این رقم برگرفته از آمارهای مراکز بهداشتی است و احتمال می‌رود شمار واقعی قربانیان این تجاوز نظامی بسیار بیشتر باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار