ارومیه؛

قدردانی نماینده سازمان ملل از طرح تحقیقاتی دانش آموز ارومیه ای

'گری لوئیس/Gary Lewis/' نماینده مقیم سازمان ملل در ایران در بازدید از مرکز مطالعات دریاچه ارومیه و نمایشگاه توانمندی های تشکل های مردمی در زمینه احیای این دریاچه از طرح تحقیقاتی دانش آموز ارومیه ای قدردانی کرد.

'به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سانای هدایتی' دانش آموز 9 ساله مدرسه سبز ناحیه یک ارومیه است که با شرکت در جشنواره علمی جابربن حیان، طرحی در این زمینه ارائه کرده و این طرح را در نمایشگاهی که به مناسبت سفر معاون دبیر کل سازمان ملل، 'اریک سولهام /Eric sulham/' به ارومیه برپا شده، به نمایش گذاشته است.

این طرح شامل تحقیقات میدانی این دانش آموز در زمینه خشک شدن دریاچه ارومیه، عوامل موثر و راهکارهای عملی در زمینه احیای این دریاچه است.

سانای هدایتی در این طرح علاوه بر این تحقیق میدانی، وضعیت دریاچه ارومیه و شن ها و نمک های روان به سمت اراضی کشاورزی حوضه آبریز را به ماکت تبدیل کرده است.

جشنواره جابربن حیان جشنواره ای علمی تحقیقاتی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی در راستای شکوفایی استعدادهای آنهاست که در سراسر کشور اجرا می شود.

' اریک سولهام ' معاون دبیرکل و رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد و ' گری لوئیس' نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، همراه با هیاتی از سازمان محیط زیست امروز وارد ارومیه شدند؛ بازدید از دریاچه ارومیه و دیدار با جوامع محلی مشارکت کننده در طرح کشاورزی پایدار از برنامه سفر آنان به شمار می رود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.