سمنان؛

طرح عیدانه کتاب نوروز امسال در سمنان

در آستانه سال نو و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی طرح عیدانه کتاب از پانزدهم اسفند به مدت یک ماه در استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سرپرست امور چاپ و مشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در آستانه سال نو و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی طرح "عیدانه کتاب" با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» از پانزدهم اسفند به مدت یک ماه در این استان اجرایی می‌شود.

شمس ضحی دوست محمدیان با بیان اینکه این طرح در کتابفروشی‌های تحت پوشش طرح اجرا می‌شود اظهار کرد: زمان‌بندی اجرای این طرح ۱۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین است و کتابفروشی های شرکت کننده در طرح باید دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر باشند.

دوست محمدیان، سقف تخفیف برای هر کتابفروشی را حداقل ٢٠ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار را حداکثر یک میلیون ریال بیان کرد و اظهار داشت: خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی عضو طرح عیدانه خرید کند و از تخفیف ٢٠ درصد برای کتاب های عمومی و ٢٥ درصد در کتاب های کودک و نوجوان برخوردار شود.

سرپرست امور چاپ و مشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به شرایط کتابفروشی‌های متقاضی شرکت در طرح عیدانه کتاب افزود: با توجه به مکانیزه بودن این طرح، کتابفروشی‌ها باید مجهز به رایانه بوده و دسترسی کامل به اینترنت داشته باشند و کتاب های فروخته شده در سامانه مربوط در سایت کتاب دات آی آر ثبت شود.

سرپرست امور چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه ثبت مشخصات کتاب‌های فروخته شده باید آنلاین و همزمان با فروش آن صورت گیرد گفت: نصب پوستر طرح عیدانه، در ورودی و محل قابل رویت فضای کتابفروشی تا پایان طرح مذکور الزامی است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ٣٠ کتابفروشی فعال وجود دارد  افزود: در طرح های تابستانه و پائیزه کتاب در استان سمنان هفت کتابفروشی این استان مشارکت داشتند.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار