اردبیل؛

اجرای 290 میلیارد ریال پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان اردبیل

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۲۷۶ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال در مناطق عشایری استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،قادر هنرمند افزود: 32 میلیارد ریال تسهیلات با بهره کم به 640 نفر ازعشایر استان اردبیل ارائه شده تا در راستای رفع مشکلات این قشر تلاشگر هزینه شود که تلاش و جدیت بر این است تا سقف تسهیلات با بهره کم بانکی را با حل برخی مشکلات نظیر سند مالکیت و وثیقه برطرف کرده و در اختیار عشایر قرار دهیم.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به عشایر استان اردبیل از ابتدای سال تاکنون بیان کرد: تامین آرد و نهاده‌های دامی از مهمترین خدماتی بوده که به قشر عشایر استان اردبیل در طول سال ارائه می‌شود که در این راستا امسال بیش از 4 هزار تن آرد و جو در بین عشایر استان اردبیل توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیلبا بیان اینکه از این میزان 3 هزار و 600 تن آرد و نیز یک هزار و 500 تن نیز جو برای استفاده احشام آنها بوده است، گفت: تامین آب آشامیدنی برای عشایر نیز از مهمترین اولویتها و برنامه‌ها بوده که امسال تعداد 480 سرویس آبرسانی برای عشایر استان تهیه و تدارک دیده شده است.

هنرمند در مورد اقدامات انجام شده برای بیمه عشایر استان اردبیل تصریح کرد: امسال بیش از 4 هزار و 300 خانوار عشایری استان اردبیلتحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار گرفتند و تلاش و جدیت بر این است تا بر تعداد این افراد تا پایان سال اضافه کنیم و در کنار خانوارهای عشایری، بیش از 19 هزار 700 راس دام این قشر نیز در این مدت بیمه شده‌ است.

وی از تحویل بیش از 300 دستگاه پنل خورشیدی برای تامین برق عشایر استان خبر داد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون276 پروژه عمرانی با اعتباریبالغ بر 290 میلیارد ریال در مناطق عشایری استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شده تا گامی در راستای راحتی و آسایش این قشر برداریم.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیلتامین زیرساختهای راه عشایر را از ضروریات دانست و گفت:3 هزار کیلومتر جاده مناطق ییلاقی و قشلاقی استان اردبیل بهسازی و بازگشایی شده و با توجه به کوچ مداوم عشایر که 2 بار در سال انجام می‌شود تلاش می‌کنیم تا عملیات بهسازی راههای عشایر استان اردبیل را تداوم ببخشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.