حجت الاسلام و المسلمین مؤذنی؛

۱۰ اسفند؛ جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار برای نخستین بار در دهم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

۱۰ اسفند؛ جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موذنی معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری نخستین جشنواره آموزشی_تحصیلی جایزه ملی ایثار که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: امسال در سی‌امین سالگرد طرح شاهد قصد داریم تا از ممتازان محصل شاهد و ایثارگر، از مقطع ابتدایی تا دانشگاه تجلیل کنیم که این اقدام با همکاری آموزش و پرورش و همچنین آموزش عالی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۶۰ هزار دانشجو، دانش‌آموز و طلبه ممتاز شاهد در بنیاد شهید و امورایثارگران وجود دارند که از این تعداد ۳۴ هزار دانشجو، ۱۱ هزار طلبه مشغول به تحصیل بوده، همچنین بیش از ۲ هزار نفر از جامعه هدف عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و بیش از ۷ هزار نفر از نخبگان شاهد و ایثارگر عضو مرکز نخبگان هستند.

موذنی تصریح کرد: در سال ۹۵ از مجموع داوطلبان شاهد، ۵۷ درصد در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شدند و ۹ نفر نیز بدون استفاده از سهمیه شاهد حائز رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی شدند.

وی گفت: جشنوار جایزه ملی ایثار سه شنه دهم اسفند با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری برگزار خواهد شد. 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر تراکم نخبگان فرزندان شاهد و ایثارگر از مقطع ابتدایی تا دانشگاه در بنیاد موجود است، همچنین در سال 94 از میان 162 هزار دانشجو و 56 هزار دانش آموز حدود 60 هزار نفر به عنوان نخبگان شاهد و ایثارگر معرفی شدند.

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره جایزه ملی ایثار، انجام یک کار جمعی، تحرک و انگیزه تحصیلی و همچنین شکوفا شدن جامعه ایثارگر و برترین‌های علمی و آموزشی است.

موذنی ادامه داد: 34 هزار دانشجو و 26 هزار دانش آموز ممتاز شاهد و ایثارگر که در مجموع 60 هزار نخبه بنیاد شهید را تشکیل می‌دهند که در سال 95 از مجموع داوطلبان شاهد و ایثارگر، 57 درصد در دانشگاه دولتی پذیرفته شدند، همچنین یک هزار و 200 نفر از دانش آموزان شاهد و ایثارگر نیز در مدارس استعدادهای درخشان مشغول تحصیل هستند.

 معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: باید مباحث به سمت مسایل فرهنگی سوق داده شود تا کمتر در زمینه های فرهنگی در محیط های دانشگاهی و دانش آموزی دچار مشکل شویم.

وی یادآور شد: رصد فرهنگی و تحصیلی یکی از مباحث مهم بنیاد شهید محسوب می‌شود که به نوعی این موضوع مورد غفلت قرار گرفته اما در دو سال اخیر گام های خوبی در این زمینه برداشته شده و رضایت مندی در میان جامعه هدف نیز بیانگر این موضوع است.

موذنی با بیان اینکه یکی از دغدغه های دانشجویان شاهد و ایثارگر پرداخت شهریه آنان است، تصریح کرد: ادر حال حاضر پرداخت شهریه فرزندان شاهد و ایثارگر به دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز پرداخت می‌شود که این امر رضایت مندی بالای 70 درصدی در میان دانشجویان را به همراه داشته است، همچنین براساس تفاهم نامه ای که میان بنیاد شهید و دانشگاه آزاد منعقد شده، دانشجویان شاهد و ایثارگر از چرخه پرداخت شهریه خارج شده تا بدون دغدغه به تحصیل خود می پردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار