نمایش «دره شیطان» به عشق بدون حسابگری می‌پردازد

پونه عبدالكریم‌زاده گفت: نمایش «دره شیطان» به عشق ورزیدن آدم‏ها به یكدیگر بی هیچ چشم داشتی می‌پردازد.

نمایش «دره شیطان» به عشق بدون حسابگری می‌پردازد
به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پونه عبدالكریم ‏زاده كارگردان نمایش «دره شیطان» در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، درباره نمایشنامه این اثر گفت: ایده نگاشتن این نمایش را سال‏ ها در ذهن داشتم اما اینكه چگونه آن را بنویسم و از كجا شروع كنم را نمی ‏دانستم تا اینكه در سال 93 با الهام از طبیعت و علاقه زیاد من به فضای رویایی روستای لاسم و پلور در جاده هراز كه در اجرای نمایش نیز به آن اشاره می ‏شود، در كنار دیگر عوامل اثر گذار در پیش بردن داستان، موجب شد تا این نمایشنامه شكل گیرد و روی كاغذ نگاشته شود.
 
كارگردان نمایش «دره شیطان» در مورد داستان این تئاتر گفت: پسركی روستایی با مادر خود «منیر» در یك خانه ویلایی زندگی می‏ كند و چند سال است كه پدر خود را در اثر حادثه‏ ای از دست داده است، در این بین شخصیت نویسنده؛ كه این خانواده خود را در ذهن طراحی و تخیل می‏ کند، می ‏خواهد با ورود به ذهن پسركِ روستایی و ثبت خاطراتش به شهرت برسد.
 
عبدالكریم ‏زاده ادامه داد: داستان نمایش به گونه ای است كه این نویسنده یكی از كاراكترها را برای خود انتخاب می‏ کند و خود را جای آن كه همان پسركِ روستایی است، در داستان قرار می ‏دهد. در واقع ما دنیای ذهنی نویسنده را در داستان دنبال می‏ كنیم. از این رو می‏ توان این نمایش را یك نمایش خیالی- واقعی در نظر گرفت.
 
عبدالكریم‏ زاده افزود: هدف و مقصد این نمایش، پرداختن به مسائل اجتماعی و خانواده مثل پرداختن به عشق بدون حسابگری و انتظاربه جبران آن، به بیان دیگر عشق ورزیدن آدم‏ها به یكدیگر بی هیچ چشمداشتی و این موضوع اینگونه در ذهن مخاطب نقش ببندد كه آیا عشق یك معامله است و یا یك اتفاق احساسی است كه میان دل‏ها رخ می ‏دهد.
 
وی در خصوص شخصیت ‏های نمایش خود گفت: یكی از نقش‏ های این نمایش دختری به نام «نیلوفر» است كه به عنوان خبرنگار حضور دارد و دائم می ‏خواهد همه ارتباطات انسانی را شكل معامله بدهد و اصرار دارد تا آدم ها را موجوداتی كه در تمام زندگی در حال معامله هستند نشان دهد.
 
عبدالكریم‏ زاده با بیان درگیری بین دو شخصیت این نمایش یعنی «دختر خبرنگار» و «ایلیا» گفت: پسرك روستایی داستان ما «ایلیا» نام دارد و نقش مقابل «نیلوفر» است. او می‏خواهد خلاف افكار دختر خبرنگار را نشان دهد و به مخاطب بگوید كه اینطور نیست، شاید در ابتدای علاقه‌ها به این صورت آغاز شود اما در ادامه در دل آدم‏ها احساساتی به وجود خواهد آمد كه حسابگری در این مورد را نقض و ثابت می‏كند كه عشق و خانواده به هیچ وجه قابل معامله نیست.
 
عبدالكریم‏ زاده در مورد شخضیت ایلیا ادامه داد: این كاراكتر ابتدا در پی دست یابی به شهرت از طریق خاطرات پسرك روستایی است اما در ادامه درگیر خانواده‏ ای كه خود آن را در ذهن ساخته است، می ‏شود و به آن دل می ‏بندد به گونه ای كه حتی می‏ خواهد همیشه در كنار آنها بماند.
 
خاطرنشان می ‏شود، نمایش«دره شیطان» به نویسندگی و كارگردانی پونه عبدالكریم ‏زاده تا 11 اسفندماه- ساعت 18:30 در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/
 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار