مدیرکل میراث استان تهران خبر داد؛

فراخوان مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در ستاد خدمات سفر

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران از فراخوان مشارکت سازمان های مردم نهاد در اجرای برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر پایتخت در نوروز 96 خبر داد .

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران از فراخوان مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در اجرای برنامه های ستاد هماهنگی خدمات سفر  پایتخت در نوروز 96 خبر داد .

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی تهران حضور و مشارکت گسترده نهادهای مدنی را موجب توسعه پایدار در صنعت گردشگری دانست و افزود : مهم‌ترین وظیفه تشکل های مردم نهاد، ایجاد حلقه ارتباطی بین دولت، بخش خصوص و آحاد جامعه است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت : در مبادی ورودی و کیوسک‌های اطلاع رسانی سطح استان امکان تخصیص فضای مناسب به سازمان های مردم نهاد در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی  فراهم شده است. همچنین فضای نمایشگاهی برای نمایش و اجرای آثار هنری با موضوع هنرهای سنتی، شاهنامه خوانی ، پرده خوانی نیز فراهم شده.

خسروآبادی تعداد انجمن‌های مدنی در حوزه گردشگری پایتخت را در مقایسه با جمعیت و وسعت استان بسیار اندک برشمرد و تاکید کرد: تا ضرورت موضوعی در ابعاد اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان تببین و روشن نشود، در عمل نمی‌توان شاهد اتفاق خاصی در تشکیل و مشارکت نهادهای مردمی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی باشیم.

وی  ادامه داد: تعمیق مشارکت‌های مردمی در حوزه گردشگری نیازمند سازماندهی، نهاد سازی و ایجاد شـرایط سـاختاری مناسـب است و در نظر داریم با فراخوان عمومی قبل از 20 اسفند ماه کار شناسایی ظرفیت های انجمن های فعال در حوزه گردشگری را انجام دهیم.

خسروآبادی گفت : تشکل‌های مدنی به دلیل خاستگاه مردمی قدرت بسیار بالایی در امور فرهنگی و اجتماعی دارند که می‌توانند همسو  با سازمان میراث فرهنگی در صیانت از میراث فرهنگی  قدم بردارند.

خسروآبادی ادامه داد : نظام ما برخاسته از مردم است پس باید در تمامی امور خواست و نظر مردم شرط اجرای برنامه‌ها باشد و این اندیشه باید در تمامی سطوح میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان تهران رعایت شود.

وی همچنین اظهار داشت: کارگاه های آموزشی برای ترغیب شهروندان در ایجاد و تاسیس انجمن‌های مردم نهاد در سطح محلات شهر برگزار خواهد شد و قصد داریم تا حمایت های اداری در تسریع فرآیند انجمن‌های مدنی در حوزه‌های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از همه سازمان‌های مردم نهاد دعوت کرد تا برای برگزاری نوروزی متفاوت و جذاب به یاری میراث فرهنگی استان تهران آیند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.