مسعود شجره: اقدامات صورت گرفته در يمن جنايت قرن است

رئیس کمسیون حقوق بشر اسلامی لندن گفت: آنچه را که در یمن روی می دهد شاید بتوان جنایت قرن نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی؛ مسعود شجره با اشاره به ادامه جنایات رژیم آل سعود در یمن و سکوت جوامع جهانی در قبال این اقدامات گفت: بسیار جای تاسف است، آنچه روی می دهد جنایت جنگی است و نمی توان واژه ای مناسب برای توصیف آن به کار برد.
 
به گفته وی جنایات انجام گرفته در یمن، پدیده ای است که به صورت خواسته روی داده است و مردم از غذا و دارو محروم شده اند و سعودی ها و متحدان آنان از جمله آمریکایی ها، فرانسوی ها و انگلیسی ها در آن شریک هستند.
 
فشار آوردن به مردم غیر نظامی بی گناه جنایت جنگی است و باید با فوریت به آن رسیدگی شود. وی افزود: هم اکنون نیز سازمان ملل اعلام کرده است که با بحرانی عمده در این کشور روبرو هستیم و میلیون ها نفر به خاطر محروم شدن از خدمات درمانی و رسیدن مواد غذایی، با خطر مرگ روبرو هستند.
 
حتی درک این موضوع نیز بسیار دشوار است که در جامعه ای که درگیر جنگ شده باشد، به این شکل آشکار جنایت جنگی صورت بگیرد و همه کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها از آن حمایت کنند. کاری باید انجام شود، سازمان ملل به خاطر دلارهایی که سعودی ها به آنان می دهند، ساکت مانده اند و خود نیز به این موضوع اعتراف می کنند.
 
شهروندان عادی در سراسر دنیا باید سکوت خود را بشکنند و دولت ها پیش از آنکه خیلی دیر شود، اقدامی انجام دهند. شجره افزود: البته سازمان ملل می تواند کارهای زیادی انجام دهد. سازمان ملل چند روزی عربستان سعودی را در فهرست مرتکبان جنایات جنگی ضد کودکان قرار داد ولی بعد از آن عربستان از این فهرست برداشته شد.
 
به جای دلارهایی که عربستان سعودی می پردازد، سازمان ملل بهتر است به جان کودکانی بی گناهی فکر کند که هر روز در بمباران یا به خاطر کمبود مواد غذایی و دارویی جان می دهند. جامعه جهانی باید علیه این موضوع برخیزند. باید پرسید هدف از این اقدامات چیست؟
 
دلیل رفتار تا این حد وحشیانه عربستان سعودی برای چیست و غرب نیز باید درباره عملکرد خود و اهدافی که از این دیوانگی دنبال می کند، دوباره بیندیشد. عضو کمسیون حقوق بشر اسلامی ادامه داد: عربستان سعودی مانند سگی دیوانه است که باید از مردم یمن دور نگهداشته شود و حقوق اولیه و بینیادین مردم این کشور مانند غذا، دارو و حفاظت از حملات روزانه تامین شود. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار