اراک؛

سیستم فرزند سالاری به عنوان شیوه تربیتی ناسالم در خانواده

عضو بنیان نخبگان کشور گفت: سیستم فرزند سالاری به عنوان شیوه تربیتی ناسالم در خانواده عمل می کند و آسیب زا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک؛شهرام اسلامی عضو بنیان نخبگان کشور درهمایش مدیریت خانواده در سالن ستارگان اراک افزود: این شیوه تربیتی دارای آسیب های فروان و جدی برای کانون خانواده است و می طلبد که والدین با نقاط آسیب آن آشنایی کامل داشته باشند.

وی بیان کرد: جامعه ما روند پدرسالاری را پشت سرگذاشته و به فرزند سالاری رسیده که این پیامدهای شیوه در 20 سال آینده قابل پیش بینی نیست.

اسلامی اظهار کرد: دوران شیوه تربیتی پدرسالاری گذر کرده و پیامد آن این شد که اکنون جامعه با آمار بالای طلاق و در نتیجه فرزندان طلاق مواجه است.

وی توضیح داد: نسل دیروز با تنبیه بدنی حرمت و احترام بزرگتر را رعایت می کرد اما نسل کنونی با وجود ناز و نوازش هم برای بزرگتر ها احترام قائل نیست و نشان می دهد که شیوه تربیتی فرزند سالار در جامعه جواب نمی دهد.

مخترع هوش اجتماعی و اقتصادی گفت: ضرورت دارد که شیوه تربیتی فرزند سالاری تغییر کند و در این تغییر نگرش، والدین نقش مهمی برعهده دارند.

اسلامی افزود: سیستم آموزشی تمام انتظارات خانواده ها را در تربیت و مهارت های زندگی در فرزندان برآورده نمی کند و نیازمند آموزش های جدی در این خصوص از سوی خانواده است.
اسلامی گفت: پدران و مادران به دنبال خوشبخت کردن فرزندان خود هستند اما این مفهوم زندگی درهیچ دانشگاهی آموزش داده نمی شود و این نشان دهنده نقص سیستم آموزشی است.

وی افزود: انتقال مفهوم صحیح خوشبختی، اخلاقمداری و آرامش ابتدا باید توسط بزرگترها شناخته و درک شود تا با بهترین شکل در نسل جدید جامعه منتقل و نهادینه گردد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.