آخرین تحولات میدانی سوریه؛

تسلط نیروهای سوری بر چند منطقه در حومه تدمر/ هدف قرار گرفته شدن نیروگاه برق در حومه حما

ارتش سوریه بر مناطق مشرف بر میدان گازی «مهر» در حومه تدمر مسلط شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش و نیروهای مسلح سوریه گستره سلطه خود بر مناطقی  در حومه تدمر را افزایش دادند.

ارتش سوریه  بر مسیر ارتباطی سد «وادی ابیض» و تدمر و همچنین بر مناطق مشرف بر میدان گازی «مهر» در 8 کیلومتری تدمر مسلط شد.

این عملیات به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها و انهدام تسلیحات آنان منجر شد.

به گزارش یک منبع نظامی سوریه، ارتش با همکاری نیروهای همپیمان خود با به هلاکت رساندن شمار بسیاری از تروریست ها و منهدم ساختن تسلیحات آنان، بر نقطه 939.5، که بلندترین ارتفاع در سلسله کوه های "هیال" است و بر مثلث راهبردی تدمر اشراف کامل دارد، مسلط شدند.

ارتش سوریه همچنین بر مدرسه "سیاقه" در منطقه بیارات مسلط شد و به پیشروی خود به سوی مثلت راهبردی تدمر ادامه داد.

در درعاالبلد نیز ارتش سوریه بار دیگر با تروریست های جبهه النصره که قصد هجوم به مراکز نظامی را داشتند، درگیر شده و شماری از آنان را به هلاکت رساند.

نیروهای سوری با هجوم تروریست ها از محله های کرک، گمرگ قدیم، بدو و گردان پدافند هوایی مقابله کردند و 3 تانک و 3 خودروی زرهی و شماری سلاح را منهدم ساختند.

نیروی هوایی ارتش سوریه نیز با هدف قرار دادن مواضع تروریست های جبهه النصره در حومه جنوبی ادلب، بیش از 19 تروریست را به هلاکت رساند.

در حومه جنوبی حما نیز تروریست ها نیروگاه برق "زاره" را هدف حملات موشکی خود قرار دادند که خسارات بسیاری در این نیروگاه به وجود آورد.

از سوی دیگر، فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه از بازگشت ثبات و امنیت به شهرک "تادف" در حومه شمال شرقی حلب خبر داد.

این فرماندهی در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیان خود، پس از به هلاکت رساندن آخرین تروریست ها در شهر تادف، ثبات و امنیت را به این شهرک در جنوب شرق شهر الباب بازگرداندند.

فرماندهی نیروهای مسلح سوریه همچنین اعلام کرد: نیروهای مهندسی ارتش، پاکسازی این شهرک را از بمب و مین های کارگذاشته شده از سوی تروریست ها آغاز کردند.

در حومه شمال غربی دمشق نیز اجرای سومین مرحله از طرح سازش ملی در شهرک سرگایا به پایان رسید و تاکنون حدود 1000 نفر فرد مسلح به طرح سازش ملی پیوسته اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار