پساب هایی با ارزش طلا

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: پساب در سال‌های آینده به طلایی تبدیل خواهد شد که همه بر سر آن دعوا دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه ؛ تخت شاهی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: از پساب می‌توان برای تولید انرژی، برق، حرارت استفاده کرد که این امر نیز در موضوع ساماندهی فاضلاب کرمانشاه دیده شده است.

وی افزود: می‌توان از پساب تولیدی برای بسیاری از موارد از جمله آبیاری اراضی پایین دست، باغداری، آبزی پروری، صنعت، آبیاری فضای سبز و تامین آب برخی از واحدهای بزرگ از جمله پالایشگاه و پتروشیمی‌ها استفاده کرد.


تخت‌شاهی با بیان اینکه به نتایج خوبی با بانک آسیا رسیدیم، اظهار کرد: پیشنهاد ما برای تامین اعتبار ساماندهی فاضلاب کرمانشاه 200 میلیون دلار بود که در بخش‌های مختلف از جمله تصفیه‌خانه، تکمیل خطوط انتقال، ایستگاه پمپاژ دیده شود که اگر این اعتبار به ما داده شود، انقلابی در موضوع فاضلاب کرمانشاه رخ خواهد داد.

به گفته این مسئول، زمینی به وسعت 78 هکتار در منطقه "کهریز" به این منظور تملک شده و طراحی تصفیه‌خانه نیز مشکل خاصی ندارد، اما باید شرایط و ویژگی‌های مد نظر بانک نیز در آن مورد توجه قرار گیرد، چون این بانک برای پرداخت تسهیلات شروطی هم در خصوص شیوه اجرای طرح‌ها دارد.

 
انتهای پیام/پ







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.