همدان؛

شیرینی و آجیل را از مراکز فروش مجاز خریداری کنید

كارشناس نظارت بر مواد غذايي دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شیرینی، آجيل و خوراكي‎هاي مصرفی خود را از مراکز فروش مجاز خریداری کنيد.

شیرینی و آجیل را از مراکز فروش مجاز خریداری کنید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ليلا مهرانديش با اشاره به ضرورت تغذيه سالم در ايام نوروز افزود: در خرید شیرینی به بستهبندی آن توجه کنيد و شیرینی‏‌های تر را حتماً در یخچال نگهداری کنید و در جعبه شیرینی را برای حفظ بهداشت باز نگذاريد.

كارشناس نظارت بر مواد غذايي دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بستهبندیهای شیرینی باید دارای مجوزهای وزارت بهداشت و علامت استاندارد باشد؛ همچنین مشخصات قنادی از جمله نام، نشانی و حتی نشان مخصوص آن قنادی بر روی بسته‌‏بندی درج شده باشد و از خرید شیرینی از دستفروشها خودداری کنید و این مواد را از محل‌های مشخص و قنادی‌‏های دارای مجوز تهیه کنيد.

مهرانديش افزود: آجیل‌هایی كه كرمزده، نم یا رطوبت داشته باشد برای خرید مناسب نیست و به طور معمول تخمه‌‏هایی که به دست رنگ پس بدهند یا پسته‏‌هایی که بیش از حد قرمز باشند، از نمونه‌هاي آجیل‏‌های رنگی، نامرغوب و غیر بهداشتی هستند.

وی گفت: با وجود اینكه مصرف آجیلهای بسته‏بندی شده و دارای همه علائم تضمینکننده سلامت کالا مانند پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا هنوز در فرهنگ خرید شهروندان جا نیفتاده است؛ اما خرید این نوع آجیل، همه ملاکهای یک خرید مناسب را داراست.

مهرانديش توصيه كرد: هموطنان باید از تهیه انواع آجیل از دست‌فروش‌ها و یا اتومبیل‌هایی كه داخل آن به عرضه انواع آجیل می‏‌پردازند، خودداری كنند و آجیل‌ها را از محلهای مشخص، مراكز آجیل‌‏فروشی ثابت و دارای مجوز آجیلفروشی و یا قنادی‌های دارای مجوز تهیه كنند.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار