گیلان؛

رهاسازی پرنده در پارک بوجاق

2 قطعه قوی فریادکش و یک عقاب صحرایی در پارک ملی بوجاق رهاسازی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، رئیس اداره محیط شهرستان زیست آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی 2 قطعه قوی فریادکش که در یکی از منازل شخصی نگهداری می‌شد، پس از اطلاع و با هماهنگی مراجع قضایی و دریافت حکم ورود، این 2 قطعه قو به اداره محیط‌ زیست آستانه‌اشرفیه منتقل شد.

غلامی با اشاره به اینکه این قوها به دلیل حضور در منزل شخصی با محیط سازگار شده بودند، گفت: پس از تغذیه، این 2 قوی فریادکش در منطقه پارک ملی بوجاق کیاشهر رهاسازی و به دامن طبیعت بازگشتند.

وی همچنین از رهاسازی یک عقاب صحرایی در منطقه بوجاق کیاشهر خبر داد و افزود: این عقاب توسط یکی از دوستداران محیط‌ زیست به اداره محیط‌ زیست شهرستان تحویل داده شد که پس از تغذیه و تیمار  این عقاب نیز به دامان طبیعت بازگشت.

غلامی تصریح کرد: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان از همه هم استانی‌ها و ساکنین مناطق حاشیه تالاب‌ها و آبگیرها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تلفات و مرگ‌ و میر وحوش به خصوص پرندگان وحشی سریعا با نزدیک‌ترین پاسگاه یا اداره محیط ‌زیست شهرستان تماس گرفته و از نزدیک شدن و لمس لاشه پرندگان به‌شدت خودداری کنند.
 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.