مشهد؛

شروع عملیات نگه داشت آب در مسیر منتهی به کشف رود

در پی سرریز شدن بند گلستان تیم شناسایی و پیشگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در راستای تعیین تکلیف آب‌های سرگردان در محل حاضر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاضی محمد بخشی محبی سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت المال در این نشست اضطراری گفت: میلیون‌ها متر مکعب آب که هرساله در پشت سد گلستان جمع شده، نهایتااز آن خارج وبدون بهره برداری، بافاضلاب کشف رود مخلوط و از کشور خارج می‌شد، اما شورای حفظ حقوق بیت المال از این پس اجازه نخواهد داد این منبع آبی ارزشمند از دست برود.
وی افزود: پس از اعلام آستان قدس مبنی بر اینکه بند گلستان سر ریز کرده ودر صورت عدم کنترل آن پانزده میلیون متر مکعب آب پشت سد از دریچه‌های آن خارج و راهی کال چهل بازه خواهدشد، کمیته شناسایی شورای حفظ حقوق بیت المال در محل حاضر وتصمیمات لازم مبنی از کنترل سریع و بموقع آن با همکاری شهرداری؛ آب منطقه‌ای و آستان قدس اتخاذ شد.
سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: شروع عملیات نگه داشت آب در مسیر منتهی به کشف رود با ساخت سریع چند بند و انحراف آن برای جذب آب در جهت افزایش کیفیت آب‌های زیر زمینی و استفاده شهرداری از آن برای فضای سبز مصوبه این جلسه بود.
قاضی محمد بخشی محبی افزود: بند گلستان که در مالکیت آستان قدس رضوی قرار دارد مربوط به دوره گورکانیان بوده ودارای قدمت ٤٠٠ ساله است وبأید بخوبی از آن محافظت شود.
وی گفت: این منبع آبی عظیم و خدادادی در مجاورت شهر مقدس مشهد که سرانه ورودی تا بیست میلیون متر مکعب را میتواند داشته ﺑﺎشد منبع مناسبی جهت تهیه آب شرب و فضای سبز شهر مشهد است.
سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: لیکن مشکلاتی بر سر این راه وجود دارد که امیدوارم بتوانیم با همکاری آستان قدس رضوی و آب منطقه‌ای وشهرداری ضمن نظارت دقیق‌تر بر آن با احیا حریم و بستر رودهای بالا دست و پایین دست آن و خصوصا تعیین حریم کیفی و نهایتا در اختیار عموم قرار گرفتن آن برای استفاده مجاوران وزائران امام هشتم گامهای مناسبی را برداریم.
انتهای پیام//ف. ح.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.