فروش ۳۰ هزار میلیاردی شرکت‌های دانش بنیان در کشور/ مهلت یک ماهه هیات وزیران برای تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بر طبق مهلت یک ماهه هیات وزیران بازاریابی برای محصولات شرکت‌های دانش بنیان باید صورت بگیرد و امروزه این شرکت‌ها سالیانه ۳۰ هزار میلیارد تومان فروش دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در حاشیه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در جمع خبرنگاران، با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: بر طبق مصوبه هیات وزیران بازار سازی برای شرکت‌های دانش بنیان در حدود مبلغ 10 هزار میلیارد تومان طی یک ماه باید صورت بگیرد که طبق تفاهم نامه هایی که با وزارتخانه‌های بهداشت، نیرو، جهادکشاورزی و نفت به امضا رسیده، این همکاری در مرحله اجرایی و عملیاتی قرار گرفته است. 
 
وی بیان کرد: چنین نمایشگاهی مد نظر ما بوده و ما از پژوهشگران بسیجی و فعالیت‌های علمی آنها استقبال می‌کنیم و در این راستا همکاری مشترکی بین معاونت علمی فناوری و بسیج علمی کشور در حوزه علم فناوری بر اقتصاد دانش بنیان صورت گرفته است و تفاهم نامه‌ای در این راستا به امضا رسیده است. 
 
ستاری ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان برای استفاده از کالای ایرانی باید فرهنگ صورت بگیرد و این گونه کارها با اجبار و دستورالعمل انجام نمی‌شود. 
 
وی گفت: اکنون فروش شرکت‌های دانش بنیان سالیانه در حدود 30 هزار میلیارد تومان است. 
 
ستاری در جلسه‌ای با حضور میرزاده و قدیانی ضمن مبارک دانستن چنین نمایشگاهی اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه و بسیج علمی فناوری کار بسیاری خوبی است و معاونت علمی فناوری آمادگی دارد مشکلات و مسائل پیش روی همه شرکت‌های دانش بنیان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی را کمک کند تا بستر علم و فناوری در کشور فراهم شود. 
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: از پژوهشگران دانشگاه آزاد و همه افرادی که این نمایشگاه بر پا کرده و در راستای حمایت محصولات دانش بنیان آنها اعلام آمادگی کرد. 
 
وی گفت: به زودی نمایشگاهی از دستاوردهای دانشگاه معاونت علمی و فناوری و پارک‌های وابسته در آن در همین محل برگزار می‌شود. 
 
عملیاتی شدن تفاهم نامه‌های امضا شده با بسیج علمی فناوری 
در ادامه مراسم حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد و سازمان بسیج فناوری علمی باید نیازهای کشور را برطرف کند و هم افزایی دانشگاه آزاد با این امضای این تفاهم نامه افزایش می‌یابد. 
 
وی بیان کرد: بسیاری از پژوهشگران جوان انقلابی و جهادی هستند و ما باید از این شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم تا کشور بالندگی اش افزایش یابد و علم به فناوری تبدیل شود. 
 
میرزاده گفت: امضای قراردادهای ما بر روی کاغذ نمی‌ماند و بلکه همه آن عملیاتی می‌شود. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار