امیرحسین شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جایگاه استاد و شاگردی باید در تئاتر حفظ شود

ما باید به نوعی، قدر بزرگان جامعه تئاتر را بدانیم و یادشان زنده بماند و همچنان جایگاه استاد و شاگردی در یک جامعه فرهیخته حفظ شود‌.

جایگاه استاد و شاگردی باید در تئاتر حفظ شودمهدی شفیعی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ارزیابی خود از مراسم رونمایی از مجسمه استاد سمندریان، گفت: این اتفاق سال‌ها پیش ابتکاری به همت هنرمندان و تمام مدیریت این مجموعه بوده است که اتفاقی بسیار مهم در جامعه تئاتر بوجود آورده است‌.

وی در ادامه عنوان کرد: ما همیشه باید به نوعی قدر بزرگان جامعه تئاتر باشیم و یادشان را زنده نگه بداریم و همچنان جایگاه، استاد شاگردی در جامعه فرهیخته‌مان حفظ کنیم.اتفاقی هم که ظرف یک یا دوهفته به همت دوستان، مجید رجبعلی معمار، امیر پارسائیان و هنرمندان افتاده است، جای قدردانی دارد و استمرار اتفاقات خوبی است که باید به آن توجه شود و این‌ها همه نشانه فرهیختگی یک جامعه است که باید علی الخصوص در جامعه تئاتر وجود داشته باشد.

وی در خصوص پیامد و نتیجه‌ی برگزاری اینگونه مراسم، اظهار داشت:جامعه تئاتر، معلمی تاثیرگذار به نام استاد سمندریان دارد که شاگردان زیادی را در حوزه فرم و اجرا در این سال ها تربیت کرده است که می توان تاثیر آن را در حال حاضر نیز مشاهده کرد.همیشه هم خودش و هم آثارش، چه مکتوب و چه صحنه ای باید ماندگار باشد.

مسئول مرکز هنرهای نمایشی در خصوص ارزیابی وضعیت تئاتر در حال حاضر تصریح کرد: سال‌هاست که حوزه آموزش عالی به تئاتر توجه ویژه‌ای دارد و در حال حاضر تعداد زیادی دانشگاه‌های تئاتری در سراسر کشور فعال است که قطعا سیاست‌گذار و تصمیم گیرنده آن حوزه مدیریت تئاتر و وزارت ارشاد نبوده است و این از مسائلی است که قدرت تحلیل دارد و باید بررسی شود.

وی در پایان اظهار داشت: به اعتقاد من فرصت بسیار خوبی برای نظام در حوزه هنر ایجاد کرده است و این کمیت را می‌توان تبدیل به کیفیت و خروجی آن را در جامعه مشاهده کرد. باید از ظرفیت تئاتر در جامعه حداکثر استفاده را داشته باشیم و انشاءالله تئاتر در کشورمان همیشه موفق عمل کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.