مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

برجام سبب رونق بنادر کشور شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانودی گفت: برجام و پیامدهای آن در رونق بنادر کشور به‌خصوص بندر شهید رجایی مؤثر بوده است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانودی  بعد از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های اداره‌کل بنادر  و دریانوردی استان هرمزگان گفت: برجام و پیامدهای آن در رونق بنادر کشور مؤثر بوده است.

وی افزود: در 11 ماهه اخیر در بندر شهیدرجایی رشد 25 درصدی در زمینه صادرات مواد نفتی و غیر نفتی، رشد 34 درصدی در تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی، رشد 51 درصدی در صادرات و رشد 35 درصدی جمعا در کانتینر و ترانشیپ را شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: برجام و پیامدهای آن در رونق بنادر کشور مؤثر بوده است و نقش بسزایی داشته که ترانشیپ برای ما به عنوان یک نقطه استراتژیک و راهبردی رشد فراوانی داشته و در سیاست‌های عمومی دولت و وزارت راه و شهرسازی نیز با جدیت پیگیری شده است.

سعیدنژاد با بیان این که توسعه شبکه ارتباط بین بنادر کشور از اولویت‌های اصلی سازمان بنادر است، خاطرنشان کرد: بندر شهیدرجایی باید یک بندر هاب در منطقه باشد و الزامات رسیدن به این جایگاه را باید فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: بندر شهید رجایی باید به بنادر کوچک کشور برای رشد و توسعه کمک کرده و باعث رشد و تقویت آنها شود زیرا بنادر دیگر به دلیل موقعیت نمی‌توانند مستقیم جذب‌کننده باشند و باید به صورت ترانشیپ جذب کالا را انجام دهند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بندر شهیدرجایی به عنوان اصلی‌ترین بندر کشور روند رو به رشدی را تجربه کرده و آینده روشنی دارد و اعمال سیاست‌های تخفیفی برای به حداقل رساندن قیمت جابه‌جایی بین بنادر داخلی ارز برنامه‌های مدنظر این سازمان است تا بتوانیم روز به روز شاهد رشد ترانشیپ بیشتر بین بنادر در کشور باشیم. 

وی اظهارداشت: بندر شهید رجایی با موقعیت استراتژیک باید به هاب کشور و منطقه تبدیل شود و تجهیزات ترمینال دو این بندر خریداری شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی بخشی از آن تا چهار ماه آینده وارد بندر شهیدرجایی می‌شود که این تجهیزات از بهترین برندها بوده و با توجه به اینکه پس از اجرای برجام خریداری شده است، قیمت بسیار ارزان و کیفیت خوبی دارد و به لحاظ هزینه از تجهیزات چینی که در آن زمان جزو گزینه‌ها بود، ارزان‌تر است.

سعید نژاد در پایان گفت: اقدامات لازم را برای خرید دو فروند بالگرد به منظور استفاده در حوزه ایمنی و نجات انجام داده‌ایم که از سال آینده به کار گرفته خواهند شد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.