رئیس اتاق بازرگانی ایران:

پرداخت یارانه دردی از افراد جامعه دوا نمی کند

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: کمک به افراد جامعه از طریق پرداخت یارانه قابل قبول نبوده و از این طریق نمی توان جامعه ای را توانمند کرد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان غلامحسین شافعی در همایش جایگاه مسئولیت اجتماعی و بهبود و تسهیل فضای کسب و کار که عصر امروز با حضور الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهور، فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، سید تقی نوربخش مدعامل سازمان تعامین اجتمای و احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت ها و بنگاههای اقتصادی امروزه به طرز فزاینده ای رو به بالا حرکت می کند و در ایران نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: توجه به مسئله معنوی مسئولیت اجتماعی در ایران و در دهه های گذشته به عنوان یک حرکت مورد توجه فعالان اقتصادی بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد:  در حال حاضر بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از توفیقات رهبران بنگاههای اقتصادی از طریق ضریب احساسی و ۲۰ ضریب هوشی را تشکیل می دهند.

شافعی خاطرنشان کرد: هر شرکت صرف نظر از اینکه به دنبال سود باید باشد باید یک آماج روشنی داشته باشد و این آماج به عنوان یک رسالت و مسئولیت اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه نیروکاری باید در بین رهبران اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد، افزود: کمک افراد جامعه هیچگاه با روش پرداخت یارانه به توفیق نمی رسد و از این طریق نمی توان جامعه را توانمند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان اظهار امیدواری کرد در سال آینده انگیزه های مورد نیاز مسئولیت اجتماعی در بین فعالان اقتصادی مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار